Jump to content

wouterz

Super Senior
  • Content Count

    123
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Wouter
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.kvk.nl
    www.zibb

Company info

  • Location
    Almere
  1. Zag even niet terug in deze thread dat cookie wet wordt aangepast en wel zodanig dat waarschijnlijk google analytics weer wel mag zie: http://www.customertalk.nl/nieuws/id6147-aanpassing-cookiewet-first-party-analytische-cookies-toegestaan.html
  2. Ik zou toch moneybird willen aanraden betaalde variant heeft mogelijkheden om standaard offerte regels te maken, die je dan kunt hergebruiken in je offerte. Sowieso vult hij automatisch aan.
  3. Misschien niet helemaal ontopic maar ik gebruik zelf ook speedbalance en heb de programma's op de laptop en gewone pc, de save-file staat in dropbox waardoor ik op beide in mijn administratie kan werken (Alleen niet te gelijkertijd).
  4. Vraag aan je websdesigner om SEF url's aan te zetten in Joomla. Dan worden url's zoals http://www.pvzservice.nl/index.php/machines-2 -> http://www.pvzservice.nl/machines-2 net iets mooier. Als je wil dat het makkelijker wordt om pagina's te bewerken en toe te voegen dat moet je de webdesigner ook vragen frontpage edditing aan te zetten, hiermee kun je gemakkelijker pagina's bewerken en nieuwe content toevoegen. Ik vind trouwens Joomla (of bijvoorbeeld wordpress) geen overkill en veel voordelen hebben ten opzichte van kale html, als een klant niet in Joomla uit de voeten kan zal html zeker niet werken. Ook voor mij is het vele malen sneller websites te onderhouden via joomla, dan zou kunnen in kale html.
  5. Je moet je wel afvragen of zo'n beschrijving voor een offerte noodzakelijk is, soms kun je ook aannames doen bijvoorbeeld door een aantal pagina's in detail te bespreken en dan aan te nemen dat de overige pagina's een zelfde inspanning vergen. Ik vind het zelf eigenlijk een beetje eng als een ervaren programmeur/ondernemer geen offerte durft te maken zonder een volledig uitgewerkt FO. Dat betekend voor mij, maar 1 van 2 dingen: [*]De ontwikkelaar heeft eigenlijk geen ervaring met het geen dat je wilt of [*]De ontwikkelaar weet al lang dat er altijd nog dingen veranderen in het project en wil geen enkel risico dragen of zoveel mogelijk meer werk in rekening brengen Met zo'n uitgewerkt FO leg je het risico van verandering tijdens een IT project helemaal bij de klant, ik blijf liever wat flexibeler en hou dat soort zaken bespreekbaar in het IT traject (binnen de afgesproken grenzen).
  6. Andere benadering: Als het FO (als dat tenminste het draaiboek is) 3000,- euro kost. Dan moet je er toch zeker rekening mee houden dat het realiseren van al die specificaties, toch tussen €10000 - €15000 (ik schat even dat FO ongeveer 25% van de totale kosten zijn, daar ga ik in mijn projecten tenminste meestal vanuit). Past dat binnen het budget dat je voor ogen hebt? Anders zou ik nog eens streng naar je 15 pagina's tellende document met eisen kijken, en daar een selectie in maken. Hierboven las ik al een tip om Agile aan het werk te gaan, dat vereist wel dat je heel duidelijk voor je zelf hebt met welke minimale functionaliteit je kunt starten. P.S. luister naar je gevoel, dat is meestal de beste raadgever voelt het niet goed of is er geen klik met je ontwikkelaar begin er dan niet aan. Een goede offerte laat duidelijk blijken dat de wens goed begrepen is.
  7. Zelf ben ik vooral bezig met Joomla CMS en daarbij is het opvallend dat sinds enkele maanden de template clubs/providers steeds meer responsive templates uitbrengen. Een paar voorbeelden: http://www.joomlart.com/joomla/templates/ja-wall http://www.joomlart.com/joomla/templates/ja-elastica http://www.joomlabamboo.com/joomla-templates/responsive-joomla-template Zijn er nog wel meer te vinden. Heb dus het gevoel dat het nu echt begint te komen.
  8. Geen ervaring met de andere webshops maar Joomla Virtuemart combinatie zou ik niet aanbevelen met deze aantallen.
  9. Ik denk dat voor opdrachtgevers het belangrijk is om zich ook eens te verdiepen in projectmanagement. Dan wel te zorgen dat er een man in the middel is. Zoals eerder al gezegd is communicatie cruciaal, iemand die zowel jouw bedrijf als een programmeurs problemen doorgrond kan dan erg handig zijn. Anderzijds is het managen van een project ook niet iets dat je de eerste keer goed doet. Voor kleine ondernemers zou het zich verdiepen in Agile projectmanagement een uitkomst zijn. Ik las hier boven een paar dingen die gewoon niet handig zijn: [*] Goed om een heel uitgewerkt ontwerp te hebben, maar dat laat weinig vrijheid voor de programmeur voor input, het is beter om een raamwerk te hebben en een geprioriteerde lijst van eisen. Zodat je ook als er uitloopt dreigt de minst belangrijke eisen kunt laten afvallen. Het raamwerk vul je dan samen in met een specifiek ontwerp wat in de weken er na ontworpen wordt. [*] Zorg er voor dat je programmeur werkende functies opleverd. Een functie die maanden lang bijna af is kun je dan voorkomen. [*] Zorg dat je je programmeur dagelijks kort spreekt over de voortgang afspraken ets, en dat je regelmatig nieuw stukjes werkende software een demo van krijgt en eventueel ook al beschikbaar stelt voor publiek. Feedback kan dan snel in je planning verwerkt worden. Wat er waarschijnlijk voor zorgt dat je eisen veranderen, maar dat is niet erg omdat je toch geen detail ontwerp nog had.
  10. Income tax once a year (before april 1st of the next year or you have to ask for extension) BTW tax (omzetbelasting) normally once every quarter, but if your income is low you can in some cases ask the Belastingdienst to change this to once every year.
  11. Ik ken de ins en outs niet, maar het is heel gebruikelijk.
  12. [off-topic] 72 keer [/off-topic] De vergelijking met roodlicht is hier eigenlijk wel op zijn plaats, iedereen weet dat het niet mag. Maar als je even niet op let en er doorheen rijdt, dan voelt de boete voor jouw als onrechtvaardig. Aan de andere kant als het boete beleid soepeler was zou iedereen door rood rijden. Dus ook in dit geval er zijn mogelijk verzachtende omstandigheden, maar wordt de boete niet uitgedeeld dan is het hek van de dam. Boete bedrag naar ratio van omzet of winst geeft natuurlijk te veel problemen, omdat de illegalen krachten dan worden ondergebracht in een andere BV die nauwelijks winst of omzet maakt. Met andere woorden lijkt het mij ook gewoon een pijnlijk leermomentje voor de topicstarter.
  13. http://highrisehq.com/ Heeft ook een free plan tot 250 contacten, daarna 24 dollar per maand. Je kunt het gratis proberen voor 30 dagen.
  14. Ziet er netjes uit. Maar ik was al overtuigd dat je best goedkoop een webshop kon starten. Is er een reden trouwens waarom je site in het engels is? verkoop je echt internationaal en voor maar €2,25 ??
  15. Volgens mij is het niet zo moeilijk. Je betaald als consument een bedrag BTW over de totale toegevoegde waarde van de keten, die begint niet bij de fietsemaker, daar gaan nog veel stappen aan vooraf. Stel die fietsenmaker kon die bel helemaal zelf maken. Hij beitelt zelf zijn ijzererts uit de grond, maakt er ijzer van en smelt het ijzer om tot de losse onderdelen. Vervolgens zet hij de bel zelf in elkaar en verkoopt hij hem voor €11. Toegevoiegde waarde is dan dus ook €11,-, BTW daarover € 2,09. Nu kan de fietsemaker dat natuurlijk niet allemaal zelf: Dus de fietsemaker koopt in bij de groothandel, die op zijn beurt de bellen koopt van een fabriek, die op zijn beurt de ijzer krijgt van een hoogoven, die de ijzererts van een mijn heeft gekocht. Stel: Mijn: Inkoop 0,- btw 0,- Verkoop 1,- btw 0,19 Verschil btw: 0,19 Hoogoven: Inkoop 1,-: btw 0,19 Verkoop: 3,- btw 0,57 Verschil btw: 0,38 Totaal afgedragen btw: 0,38 + 0,19: 0,57 Fabriek: Inkoop 3,-: btw 0,57 Verkoop 10,- : btw 1,90 Afgedragen btw: 1,33 Totaal afgedragen btw: 1,90 Fietsemaker Inkoop 10,-: btw 1,90 Verkoop 11,-: btw 2,09 Afgedragen btw: 0,19 Totaal afgedragen btw: 2,09 Nu koopt de consument het product voor 13,09, die draagt echter helemaal niks af aan de belastingdienst. De belastingdienst heeft dus alleen maar 2,09 aan BTW ontvangen. De laatste ondernemer rekent de BTW door aan de klant (zoals we met alle kosten doen),
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept