• 0

Importeren China

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar hoe wilt men in china weten, of die zending word geselecteerd in NL. Dus die "fee" is een toverfee...

 

Die fee is voor de controle in China, werd gesteld ...

 

Het irriteert me verder dat mensen zonder er iets van te weten als het over China gaat altijd van het slechtste uitgaan. Wantrouwen, gebrek aan informatie, en angst zijn slechte raadgevers.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een executive summary? :)

 

Nee hoor. Ik wilde netjes opschrijven wat ik met mijn Chinese leverancier beleef en waarom. Paul heeft daarin ook wel gelijk. Hoe beter het transportbedrijf, hoe meer kans op controle......

 

De drie punten die je in je laatste post opsomt kan ik niet onderschrijven. Dat geldt voor mensen die vanaf de zijlijn kijken en geen ondernemer zijn.

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe wilt men in china weten, of die zending word geselecteerd in NL. Dus die "fee" is een toverfee...

 

Die fee is voor de controle in China, werd gesteld ...

 

Het irriteert me verder dat mensen zonder er iets van te weten als het over China gaat altijd van het slechtste uitgaan. Wantrouwen, gebrek aan informatie, en angst zijn slechte raadgevers.

 

1. Wantrouwen.

 

Op basis van wantrouwen kun je niet ondernemen. Niet vanuit de verkoperskant en niet vanuit de operskant. Ik ben 2x in China geweest en weet precies waar de communicatie fout kan gaan.

 

2. Gebrek aan informatie.

 

Dat kan je overkomen met een Chinese leverancier. Als hij je moet vertellen dat je schip is gezonken, heeft hij daar heel grote problemen mee. Daar vertelt hij je maar dat de mast een beetje nat is geworden. Daarna mag je daar zelf uit opmaken dat het schip is gezonken.

 

3. Angst.

 

Bestaat niet voor een ondernemer.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter, dit gebeurd hoofdzakelijk omdat ze altijd een container pakken die zonder problemen eruitgehaald kan worden. Je hoort het pas als het te laat is en zo hebben zij een makkelijk baantje.

 

Chinese ambtenaar zoekt nooit problemen op. Kans op mensen aan de deur? Mensen gelijk aan de telefoon en druk op de ketel? We pakken die andere wel dan zit mijn taak er weer op voor vandaag.

 

Het gebeurd ook vaak met "goedkoop is duurkoop" logistieke bedrijven. Niet in miste omdat die vaker de regels overtreden om zo meer klanten te krijgen. Helaas rekend niet iedereen deze risico's mee bij selecteren van forwarder.

 

Hallo ik ben Mike, werkzaam als douane declarant bij Ups,

ik kan u zeggen dat deze "inspectionfee" mits dit export betreft vanuit CN.

Onzin, de inklaring geschied middels een inklaring, systematisch word deze aangifte verstuurd naar douane NL.

Er zijn vaker "stops" ingepland ddor de douane, maar dit betreft dat een bepaald soort product wat geselecteerd is voor nader visitatie , redenen kunnen van alles zijn namaak, fraude, smokkel.. dan is de fee "eventueel" rechtvaardig.

Het douane systeem selecteert dan ook automatisch zendingen , deze krijgen status MBO. Dit houd in "medeling bescheiden overleggen".

Als declarant zijnde moet men alle benodigde bescheiden overleggen per fax. Deze bescheiden moeten conform zijn aan de zending. Douane bekijkt deze bescheiden, aldaar op kantoor, dus niet altijd fysiek bij de zending.

Als de bescheiden conform zijn, word deze zending dan ook meestal de zelfde dag nog vrijgegeven.

 

Maar hoe wilt men in china weten, of die zending word geselecteerd in NL. Dus die "fee" is een toverfee...

 

Nou nou,

 

Je werkt bij UPS op de douane afdeling als declarant, leuk maar jouw conclusies en toepasbaarheid op het onderwerp kloppen niet helemaal. Plus ik zie dat je iedereen hetzelfde antwoord geeft, niet echt netjes.

Link naar reactie
  • 0

[

 

Redelijk nutteloze info, dit is standaard procedure.

Wat normaal is is dat de container in China of ander land gegast wordt en hierna wordt het gas er weer uitgepompt. Er zit altijd nog wat rest gas in maar tenzij vergeten is het gas er weer uit te pompen is er geen enkel gevaar. Geadviseerd wordt de container een half uur tot uur met open deuren in nederland te laten staan. Dan is echt al het gevaar, als dat er al was vervlogen.

 

Eerdere incidenten waren allemaal gebeurd omdat het verwijderen van gas na gassen niet was gebeurd. Een container is behoorlijk afgesealed, vandaar dat ze zo lang drijven als de boot kapzeist ;)

 

Bovenstaande problemen komen tegenwoordig bijna niet meer voor. Alle containers worden in China gescanned en in Nederland voor zover ik weet ook. De deuren hoeven dus niet open.

 

Maar ja de ambtelijke molen moet ook draaien en onder het mom van ondernemertje pesten pakken ze er af en toe een container tussen uit. Kosten? doe de portomonee maar open.. Waar betalen we ook al weer belasting voor? Het zijn immers ambtenaren.

 

Dat de kosten op kunnen lopen heeft absoluut niets met het werk van de Doane te maken, hoe moeilijk of ingewikkeld het is maar enkel en alleen met de belachelijke tarieven die gerekend worden.

 

Je betaald je al blauw als je in Rotterdam aankomt met de lading voor invoer, ik heb niet het gevoel dat met de manier van handelen van de douane soms het ondernemen gestimuleerd wordt. Zeker in dit soort gevallen waarbij de ontvanger geen enkele inspraak OF verantwoording heeft over hetgeen wordt aangetroffen en de hieruitvolgende acties en kosten in rekening gebracht door de Douane.

 

Nou goed, Doane doet ook goede dingen, de informatie verschaffing en telefonische ondersteuning voor vragen van importerende ondernemers vindt ik gewoon perfect.

 

Mijn reactie is aardig off-topic. Echter ben ik wel benieuwd waar bovenstaande reactie vetgedrukt op is gebaseerd. Gas in containers kan namelijk ook worden veroorzaakt door het uitwasemen van producten. Tevens kunnen de resten van bijvoorbeeld methylbromide ook schadelijk zijn. Voor dit type bestrijdingsmiddel is de grenswaarde 0,1 ppm (parts per million). De kans is groot dat ook na een half uur de deur open te houden de stoffen nog steeds schadelijk zijn voor de gezondeheid.

 

Voorbeeld: schoenen, bij nieuwe schoenen van de iets mindere kwaliteit wordt lijm gebruikt waaruit een hoog percentage tolueen kan onstaan (voornamelijk wanneer de buitentemperatuur +20 graden is) Deze containers zijn dus niet actief gegast door de leverancier. Echter leveren deze wel een gevaar op voor diegene die de container lost. Zeker als diegene voor een langere tijd aan het werk is en zich moet inspannen.

 

Voor iedereen die meer wil weten over de containergassen. Op de website van vrominspectie is een rapport te vinden over dit onderwerp.

 

Groeten,

 

 

 

 

 

Wereldwijd Importeren & Exporteren? // Tarieven (per m3) te online op www.qlap.nl

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand ervaring met het importeren van goederen uit het buitenland?

 

En is het relatief gezien ook de moeite waard (ik denk dat het lang duurt voordat de goederen in Nederland zijn?)

 

 

 

Of het de moeite waard is? Dit is afhankelijk van meerdere factoren.

 

Zijn het producten met een relatief gezien lage waarde en een hoog volume, en maakt het niet uit als het transport iets langer duurt? Dan is zeevracht een goede optie.

Hoogwaardige apparatuur, laag volume. Dan is luchtvracht een optie om te overwegen.

Dus wellicht heb je wat meer informatie over de intenties die je hebt om te importeren.

 

Groeten,

 

 

 

 

Wereldwijd Importeren & Exporteren? // Tarieven (per m3) te online op www.qlap.nl

Link naar reactie
  • -1

China is en blijft in mijn ogen een lastig land.

Ik zelf heb 2 contact personen één voor aluminium gieten en één persoon is zelf chinees en is zelf ondernemer hij gaat elke maand naar china.

 

Heeft veel contact personen en kan daar met iedereen communiceren.

 

Als mensen vragen hebben kunnen ze me altijd een prive bericht sturen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.