Onlangs heb ik een klant een herinnering gestuurd voor een bepaalde factuur. Een deel van die factuur heeft hij al betaald, dus op de herinnering heb ik de delen die betaald zijn aangemerkt en heb er een nieuw te betalen totaalbedrag van gemaakt.
Echter ik ben niet goed bij de les geweest en heb een fout gemaakt: 2 onderdelen heb ik aangemerkt als betaald (en in mindering gebracht) terwijl nu blijkt dat de klant deze onderdelen niet heeft betaald.
Hoe kan ik dit administratief correct verwerken voor de klant en mijzelf?
(het is een slecht betalende klant, die telkens delen betaald, waardoor het overzicht soms lastig te hanteren is).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MartineH
MartineH
Onlangs heb ik een klant een herinnering gestuurd voor een bepaalde factuur. Een deel van die factuur heeft hij al betaald, dus op de herinnering heb ik de delen die betaald zijn aangemerkt en heb er een nieuw te betalen totaalbedrag van gemaakt.
Echter ik ben niet goed bij de les geweest en heb een fout gemaakt: 2 onderdelen heb ik aangemerkt als betaald (en in mindering gebracht) terwijl nu blijkt dat de klant deze onderdelen niet heeft betaald.
Hoe kan ik dit administratief correct verwerken voor de klant en mijzelf?
(het is een slecht betalende klant, die telkens delen betaald, waardoor het overzicht soms lastig te hanteren is).
Alvast hartelijk dank voor uw reactie!
Groet,
Martine
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28951-onjuiste-factuur-gestuurd-hoe-los-ik-dit-op/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag