• 0

Transportbedrijf in problemen, banklening, belastingschuld en BBZ combinatie

Hallo,

 

Ik zit ergens mee en kom er niet meer uit.

 

Wij hebben een bedrijf in de transportsector. Mede door de crisis en een onverwachte dure reparatie,zijn wij in de problemen gekomen. We moeten nu nog 70000 euro belasting betalen,zowel omzet als inkomstenbelasting. We zijn hiermee gelijk naar de bank gegaan,maar die wilden niets.

 

Oké zelf het probleem proberen op te lossen.

 

Brieven gestuurd naar de belastingdienst en geprobeerd ergens geld te krijgen,maar door de crisis is iedereen voorzichtiger,dus dat lukte ook niet.Toen moesten we van de bank een Bbz lening aanvragen, dus dat hebben we gedaan.

 

Daarbij ook drastisch in de kosten gesneden om zo maar geld te sparen,maar in de transport ging het zeer slecht dus weinig werk voor ons.

 

Nu,na een jaar staat het er zo voor.... BBZ is toegekend, er is een levensvatbaarheidsverklaring voor het bedrijf, dus wij blij, maar er was ook een eis van aan de bank. En dat was opschorting van de aflossing zodat we eerst de Bbz binnen 4 jaar af konden lossen! De bank heeft nu de BBZ afgeketst.

 

En wat nu???

 

Wij betalen gewoon alle rekeningen,voldoen aan de rente en aflossing van de bank, maar houden dus niks over om de belasting af te betalen. Daar was die Bbz dus voor en om ons wat lucht te geven. De transportsector krabbelt gelukkig ook alweer op, maar wat dus nu? Wat kunnen we nu van de belastingdienst verwachten?

 

We hebben uitstel tot 1 december. Kunnen ze ons failliet laten verklaren? Alles is in pand bij de bank, het hele bedrijf plus inboedel. Of doen ze dat niet zo snel bij een levensvatbaar bedrijf. Ik probeer overal antwoorden te krijgen, maar word niks wijzer.

 

De boekhouder gaat nu nog wel proberen een regeling te treffen bij de belastingdienst of zouden we nog een kans maken op uitstel? Ik kan er niet meer van slapen en die onzekerheid vreet aan me.Wie kan mij aan antwoorden helpen?... Bedankt

 

[edit]djluc: Topic wat leesbaarder gemaakt met wat enters, spaties en tikfouten er uit zodat je meer kans hebt ook goede hulp.

[edit2]Titel duidelijker gemaakt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Alles is hier ten goede gekeerd.

 

Iemand wil ons schip huren voor een bepaald bedrag.

Daarmee zijn wij geholpen en kunnen we de belasting aflossen.

 

Eind goed al goed :)

Is het inmiddels allemaal goed afgerond?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.