• 0

Lindows

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het nog niet zeker weet en je jezelf de kwelling wilt besparen van het installeren

en gehannes met partities, lege hardeschijf zoeken, etc. is het misschien iets om

een Live versie te gebruiken.

 

Dit is een CD-ROM waar vanaf opgestart kan worden. Dus een (iso) image downloaden,

cd-tje branden, in de speler leggen, PC opstarten en dan krijg je Linux zonder dat er

iets op je hardeschijf wordt aange[p|t]ast. Wanneer je dan je systeem uit zet en

de cd uit de speler haalt, heb je je oude vertrouwde systeem weer terug. Veel hardware

is auto-detect, dus over het algemeen is dat niet zo'n probleem.

 

Een echte aanrader voor iedereen die eens een testritje wil maken.

 

Verschillende live versies zijn beschikbaar:

Lin---s Live (dow mag er niet meer tussen in de BeNeLux :S)

Knoppix

SlackLive

MandrakeMove

en zo zijn er vast nog wel meer te vinden...

 

Als je dan al wat verder bent en je wilt een eigen bootable linux cd maken, met alle

tools erop die jij wilt en met je persoonlijke instellingen, kan je scripts downloaden om dit te doen.

 

Windows heeft zelfs ook zoiets, maar dat vind ikzelf niet zo geslaagd (ivm licenties enzo *ahum* ;) :D)

 

Edit:

Hier is een hele lijst met allemaal Linux live versies...

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

J.Hollemans:

 

Dank. De lijst in je "Edit" kende ik nog niet. Is erg uitgebreid.

 

Deze link is minder uitgebreid, maar heeft wel korte beschrijvingen:

http://www.distrowatch.com/

 

Knoppix vind ik zelf een aanrader. Deze is namelijk eenvoudig op de HD te installeren als Linux bevalt.....

Link naar reactie
  • 0

Linux begint meer en meer een serieus alternatief te worden en ikzelf bn daar erg blij om. Ooit was microsoft best leuk (win95), daarna zijn ze eigenlijk gewoon eng geworden. Dus wat tegengewicht wordt zeer aangemoedigd.

 

Ik denk dat de enige reden om wel of niet over te stappen voor een groot deel heeft te maken met de beschikbaarheid van de software/alternatieven van paketten die je nodig hebt voor je werkzaamheden.

 

Zoals in mijn geval is een Flash authoring pakket niet beschikbaar, het komt er aan dat weet ik zeker, maar tot die tijd kan ik nog even niet om micro$oft heen.

Maar er is hoe dan ook al een hoop beschikbaar voor Linux, dus zeker de moeite waard om eens wat tijd in te steken. en het kan je ook een hoop geld schelen.

 

Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.