Ik heb een mooie opdracht gekregen voor een aantal maatwerk producten. Er was een behoorlijk scherpe deadline en daarom heb ik in het eerste gesprek en ook in de opdrachtbevestiging goed omschreven wat ze kunnen verwachten. Opdrachtbevestiging is getekend retour gekomen en ook het voorschot is overgemaakt.
So far so good en m'n leveranciers aan het werk gezet.
Maar nu we een aantal weken verder zijn blijven er maar aanpassingen komen op wat er afgesproken is. Normaal gesproken zou je dit soort aanpassingen op meerwerk zetten en een factuur sturen. Probleem nu is echter dat er gewoon te weinig tijd is.
Ik heb dit al een aantal malen aangegeven bij de klant maar het lijkt wel of hij niet wil luisteren.
Zit je een uur aan de telefoon krijg je de volgende dag doodleuk weer een mailtje waarin hij precies dezelfde aanpassingen vraagt.
Ik wil de klant graag van dienst zijn maar dit wordt een moeizame relatie zo. Opdracht teruggeven en kosten factureren zou ik op dit moment het liefste doen maar daarmee komt de klant in de problemen. Toch zit ik er wel hard aan te denken want ik zit niet echt te wachten op dit geneuzel.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tnwbdsgn
tnwbdsgn
Ik heb een mooie opdracht gekregen voor een aantal maatwerk producten. Er was een behoorlijk scherpe deadline en daarom heb ik in het eerste gesprek en ook in de opdrachtbevestiging goed omschreven wat ze kunnen verwachten. Opdrachtbevestiging is getekend retour gekomen en ook het voorschot is overgemaakt.
So far so good en m'n leveranciers aan het werk gezet.
Maar nu we een aantal weken verder zijn blijven er maar aanpassingen komen op wat er afgesproken is. Normaal gesproken zou je dit soort aanpassingen op meerwerk zetten en een factuur sturen. Probleem nu is echter dat er gewoon te weinig tijd is.
Ik heb dit al een aantal malen aangegeven bij de klant maar het lijkt wel of hij niet wil luisteren.
Zit je een uur aan de telefoon krijg je de volgende dag doodleuk weer een mailtje waarin hij precies dezelfde aanpassingen vraagt.
Ik wil de klant graag van dienst zijn maar dit wordt een moeizame relatie zo. Opdracht teruggeven en kosten factureren zou ik op dit moment het liefste doen maar daarmee komt de klant in de problemen. Toch zit ik er wel hard aan te denken want ik zit niet echt te wachten op dit geneuzel.
Hebben jullie nog suggesties?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29541-opdracht-teruggeven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag