• 0

Niet eens met de factuur wel incassobureau

Ik heb een klein conflict met een leverancier. Ik heb een factuur liggen die niet klopt en waar ik al 2 keer een e-mail over gestuurd heb, die zij zouden gaan uitzoeken. Verdere communicatie is hierover niet geweest. NU krijg ik ineens een aanmaning en een incasso dreigement.

 

Hoe kan ik nu het beste handelen, er wordt niet gereageert op mijn emails en krijg de juiste persoon niet te pakken. Kan ik de incasso kosten weigeren? Of zal ik gewoon het bedrag min het teveel berekende aan hun betalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

je moet om te beginnen het bedrag overmaken dat je niet betwist, dan kan dat je in elkgeval niet meer verweten worden.

Vervolgens je leverancier schriftelijk (e-mail + fax + brief + aangetekende brief) laten weten dat je het restbedrag betwist met reden ...... en dat je graag alsnog een correcte factuur of creditfactuur voor het teveel gefactureerde wil ontvangen.

 

Dan is de volgende stap weer aan hun.

 

Komt er dan een incasso bureau even verwijzen naar die betwisting en dan weer afwachten.

Als het dan uiteindelijk bij de rechter zou komen heb je een sterk verhaal en je leverancier niet als die niet op je betwisting gereageerd hebben.

Link naar reactie
  • 0

Als je zeker bent van je zaak ook expliciet vermelden dat je het teveel in rekening gebrachte niet betaalt en derhalve geen incassotraject gestart hoeft te worden / ze gelijk naar de rechter moeten stappen. De buitengerechtelijke incassokosten worden in zo'n geval namelijk niet toegewezen mocht het bij de rechter komen.

 

Zoals Vossie al zegt: niet betwiste bedrag altijd gewoon voldoen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.