Ga naar inhoud
Geplaatst:

edithwan

Dag allemaal,

Wij hebben sinds 2007 een goed lopend bedrijf in de uitvaartzorg. September vorig jaar hebben we een pand gekocht om daar een uitvaartcentrum in te gaan beginnen. Doordat de concurrent de buren op sleeptouw neemt, zitten we nu in allerlei procedures omtrent bouwvergunningen. Momenteel ligt er een projectbesluit ter inzage waar wederom door de buren en de concurrent bezwaar tegen zal worden gemaakt.

De jurist heeft ons geadviseerd om hier niet teveel van aan te trekken, door te gaan met het afbouwen en inrichten en gewoon aan het werk te gaan. Helaas denkt de bank hier anders over. Het geld wat nodig is voor de verbouwing komt niet los omdat er geen bouwvergunning is afgegeven. Daar wachten we al meer dan een jaar op. Overigens is een groot deel van de verbouwing inmiddels door ons zelf betaald.

Nou dacht ik zelf dat de BMKB regeling hier een oplossing zou kunnen bieden maar de bank zegt dat dat niet kan, omdat deze regeling alleen voor bedrijven is die alle vergunningen rond hebben. Op de site van Senternovem zie ik zoiets niet staan.

Klopt deze bewering van de bank wel?

Alvast mijn hartelijke dank voor uw reacties.

Featured Replies

Geplaatst:

StefanO

Stomme concurrent... volgens mij heeft de bank gelijk. BMKB moet door een bank worden aangevraagd en de faciliteit is daardoor alleen beschikbaar indien de bank de plannen ziet zitten en financiert. Een bank heeft geen trek in het financieren van bouwsels zonder vergunning. En dan maakt het niet uit of je in je recht staat of niet. Geen vergunning = geen financiering = geen BMKB.

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.