Ons bedrijf heeft een aanbod van een Turkse onderneming gekregen om de facturering en incasso voor de klanten in Nederland op zich te nemen. De reden hiervoor is dat het voor de Turkse onderneming imago-technisch c.q. qua klantenbinding beter is om met Nederlandse facturen en een Nederlandse bankrekening te werken, terwijl de Turkse belastingdienst het niet goed vindt als ze dat doen zonder vaste inrichting in Nederland. Dit zou als volgt moeten gaan werken:
De Turkse onderneming (ingeschreven bij de KvK, maar zonder vaste inrichting in Nederland) levert diensten vanuit Turkije aan klanten in Nederland, en stuurt ons de informatie op basis waarvan wij een factuur aanmaken voor de klanten in Nederland. Het geld dat dan binnenkomt, ontvangen wij op onze Nederlandse bankrekening. Vervolgens stuurt de Turkse onderneming ons Turkse facturen waarop voor ons een fee van 7,5% in mindering wordt gebracht. Deze facturen betalen wij eens per maand uit op de Turkse bankrekening van de Turkse onderneming.
Mijn vraag is nu: kan dit fiscaal/juridisch gezien, of zou deze constructie problemen kunnen opleveren met de wederzijdse belastingdiensten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dekave
Dekave
Hallo,
Ons bedrijf heeft een aanbod van een Turkse onderneming gekregen om de facturering en incasso voor de klanten in Nederland op zich te nemen. De reden hiervoor is dat het voor de Turkse onderneming imago-technisch c.q. qua klantenbinding beter is om met Nederlandse facturen en een Nederlandse bankrekening te werken, terwijl de Turkse belastingdienst het niet goed vindt als ze dat doen zonder vaste inrichting in Nederland. Dit zou als volgt moeten gaan werken:
De Turkse onderneming (ingeschreven bij de KvK, maar zonder vaste inrichting in Nederland) levert diensten vanuit Turkije aan klanten in Nederland, en stuurt ons de informatie op basis waarvan wij een factuur aanmaken voor de klanten in Nederland. Het geld dat dan binnenkomt, ontvangen wij op onze Nederlandse bankrekening. Vervolgens stuurt de Turkse onderneming ons Turkse facturen waarop voor ons een fee van 7,5% in mindering wordt gebracht. Deze facturen betalen wij eens per maand uit op de Turkse bankrekening van de Turkse onderneming.
Mijn vraag is nu: kan dit fiscaal/juridisch gezien, of zou deze constructie problemen kunnen opleveren met de wederzijdse belastingdiensten?
Met vriendelijke groet,
Dekave
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29663-factureren-voor-turkse-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag