Geplaatst: 9 december 201014 j Heino 15 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Ik heb van de Belastingdienst het formulier 'Schatting Vennootschapsbelasting' toegestuurd gekregen. Hoe moet ik hier als DGA mee om gaan? Ik verstuur vanuit mijn holding alleen facturen tbv. een management-vergoeding. Vennootschapsbelasting heeft toch alleen te maken met de gemaakte winst?
Geplaatst: 9 december 201014 j Griffioen 214 berichten 8 Trofeeën 10 Reputatie Dit staat los van het DGA-schap. Je dient een inschatting te maken hoeveel winst/verlies de betreffende BV zal maken in de op te geven jaren. Zie de Belastingdienst
Geplaatst: 10 december 201014 j Kau 133 berichten 8 Trofeeën 6 Reputatie Op 9-12-2010 om 16:50, Heino zei: Ik heb van de Belastingdienst het formulier 'Schatting Vennootschapsbelasting' toegestuurd gekregen. Hoe moet ik hier als DGA mee om gaan? Ik verstuur vanuit mijn holding alleen facturen tbv. een management-vergoeding. Vennootschapsbelasting heeft toch alleen te maken met de gemaakte winst? Ja, je verstuurt toch man.fee facturen en daarmee krijg je toch geld? Dan is dat dus omzet en hou je (minus de kosten) een winst over. Daarover betaal je vennootschapsbelasting. De belastingdienst vraagt nu om dit bedrag te schatten. Dat moet niet zo moeilijk zijn, aangezien je management fee facturen vaak een vast bedrag en een vast termijn hebben :P
Heino
Ik heb van de Belastingdienst het formulier 'Schatting Vennootschapsbelasting' toegestuurd gekregen.
Hoe moet ik hier als DGA mee om gaan?
Ik verstuur vanuit mijn holding alleen facturen tbv. een management-vergoeding.
Vennootschapsbelasting heeft toch alleen te maken met de gemaakte winst?