• 0

Buitenlandse organistie moet BTW betalen over eigen zending naar NL

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar het antwoord op de volgende vraag, heb de belastingdienst gebeld maar daar werd ik niet echt geholpen helaas. Op internet kan ik weinig vinden maar wellicht gebruik ik niet de juiste term(en).

 

Het verhaal is als volgt;

 

- wij hebben als klant een buitenlandse organisatie (VS), klant heeft daar zijn vestigings- & factuuradres

- klant huurt ruimte in een faciliteit bij ons (fysieke ruimte waar apparatuur geplaatst wordt)

- klant verstuurd via een bedrijf als Fedex apparatuur naar ons adres om hier te plaatsen

- bij een zending gebruiken ze ons adres met hun eigen bedrijfsnaam erboven

- klant is juridisch en economisch eigenaar van de apparatuur

- de waarde van de apparatuur gemiddeld 5.000 tot 10.000 US Dollar is

- apparatuur wordt niet doorverkocht, ze gebruiken de apparatuur zelf en halen dus in principe de apparatuur weer op aan het einde van de contractperiode

- klant krijgt van Fedex een factuur voor inklaring maar daarop 19% BTW en nog wat andere kosten maar die laten we even buiten beschouwing

 

Ik krijg vervolgens de vraag vanuit de klant hoe hij deze BTW terug moet gaan vragen aangezien hij als buitenlandse onderneming immers geen Nederlandse btw aangiften doet om zo de BTW terug te vragen

 

Iemand een idee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.