• 0

Product ontwikkeling

De grote lijnen zijn mij duidelijk zichtbaar. Met de voorgeschreven route kom ik er ook niet ( blijkbaar ), want er is nog niks op de markt.

 

In mijn tweede jaars studie heb ik een onderzoek gedaan waarbij ik een prachtige kans op de markt heb ontdekt. Helaas ben ik een concept ontwikkelaar en ik bedenk dus alleen... Inderdaad mijn beperking!

 

Wat zijn concreet de stappen die ik zal moeten ondernemen om een product te ontwikkelen of om uberhaupt een tekening te maken? De stoffen die het bevat zijn kuntstof die vanuit plastic flessen kan worden ontwikkeld ( Bioplastic ) en silicoon.

 

Tot dusver ben ik bij stap 1: Het idee op papier zetten..

 

Wie heeft tips en kan mij verder helpen?

 

Bedankt!

 

Thijs Ploegmakers

Student Avans Hogeschool

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is heel simpel, want je wéét vast wel welke zaken je nog zult moeten onderzoeken, wat je nog moet regelen en welke relaties je op moet bouwen: gewoon gaan doen!

 

Bedenk wat de eerste stappen kunnen zijn, en ga die zetten. Daarvandaan kom je vanzelf op de volgende stappen en kun je die daarna gaan doen, en je zult merken dat met elke stap je nieuwe moeilijkheden en mogelijkheden ontdekt die je van te voren niet had kunnen bedenken. Zo werk je gericht, maar stapsgewijs, naar je eerste einddoel toe: een concrete invulling van hetgeen het gat in de markt vraagt.

 

(Daarna kom je er vervolgens achter dat dit slechts stap 1 is van nog eens vele stappen, maar dat komt later wel :))

 

Gewoon gaan beginnen met de eerste stap dus. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Voor het 3D tekenen van je product is het gratis SketchUp de enige juiste keuze, door zijn gebruiksgemak, maar ook goede resultaten.

 

Een uitputtende en uitgebreide beschrijving van wat je ideaal wilt bereiken (enkelvoud/meervoud)--- daar eerst over brainstormen en daarna uitwerken --- , helpt je je motivatie hoog te houden, en te focussen op het einddoel en de verschillende subdoelen.

 

Realiseer je dat het lang, jaren, kan/gaat duren. En dat je er beter elke dag een beetje aan kunt gaan werken, dan periodiek intensief.

 

Voor je al dit gaat doen is de eerste vraag die je jezelf stelt: welk probleem ga ik oplossen. En is dat probleem groot genoeg om deze moeite er in te gaan steken?

 

 

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/New_product_development

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Getting_Things_Done

 

 

Link naar reactie
  • 0

Elke tip is bruikbaar! Ik ben 100% zeker overtuigd van het product, de niche markt en de mogelijkheden.

 

Ik ga met sketch up aan de slag en misschien vraag ik wel een student om me erbij te helpen. Ik wil namelijk wel iets moois opleveren zodat de boodschap van het product in een oog opslag over komt.

 

Blijf vooral doorgaan met het geven van tips, ik deel op higherlevel de mogelijke stappen en misschien de eerste oplevering van de tekening!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.