• 0

Applicatie Zonder Bestemming (type ‘Marktplaats’)

Beste HL-ers,

 

Ik had een tijd geleden een best aardige applicatie gemaakt (PHP/MySQL), zonder daar veel over nagedacht te hebben hoe deze eventueel in te zetten voor ‘iets nuttigs’. Dit is wat de applicatie op dit moment “doet” (het is dus een advertentiesite, type marktplaats zeg maar):

 

1. Je meld je als adverteerder aan. Je vult uiteraard je contactgegevens in (en je inloggegevens: email en wachtwoord naar keuze).

 

2. Daarna kan je een advertentie plaatsen. Daarbij geef je dit aan:

- Te koop aangeboden of gevraagd? (radiobutton)

- Prijs? (gewoon cijfers invullen)

- Vraagprijs of vaste prijs? (radiobutton)

- Categorie (bijvoorbeeld ‘Meubelen’) uit een keuzemenu

- Rubriek (bijvoorbeeld ‘Tafels’) uit een keuzemenu (linked tot de vorige)

- Advertentiekop (bijvoorbeeld ‘Eiken eettafel voor 6 personen’), gewoon intikken.

- Vrije tekst (‘Mooie moderne tafel, bla, bla…etc’), gewoon intikken

 

- En je kan een foto van het object uploaden uit je eigen bestand.

 

3. Bezoekers kunnen de advertenties (met bijbehorende contactgegevens) bekijken. Je moet eerst kiezen tussen ‘Te koop’ of ‘Gevraagd’.

Eerst krijgen zij een ‘shortlist’ van advertenties te zien. Daarop kan je dan klikken op de Omschrijving (de Vrije tekst, dus) en de Contactgegevens (om te weten wie iets aanbiedt of vraagt). Je kan zoeken op basis van:

- Trefwoord (je vult gewoon een woord in, bijvoorbeeld ‘eiken tafel’)

- Zoekcriteria, waarbij je kiest voor een Categorie (‘Meubelen’) en een Rubriek (‘Tafels’) uit keuzemenu’s

 

Ik voel er niets voor om de strijd aan te gaan met Marktplaats en anderen (vrij kansloos, vind ik). Maar toch heb ik het gevoel dat je hier iets mee zou moeten kunnen doen. Ik weet alleen niet wat!

 

Jullie wel….? Iemand een constructief idee?

 

(Het is niet moeilijk om van-alles-en-nog-wat aan te passen overigens. Maar als prototype is het wel goed genoeg zo.)

 

Vriendelijke groeten,

Peter

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je, Peter (B).

 

Ik had het al gezien (en die persoon ook een mail gestuurd, zonder respons overigens – maar ja…).

Eerlijk gezegd is dat ook een beetje de reden dat ik dit weer ‘uit de kast gehaald heb’. Ik keek ernaar en dacht: ‘Verdomd, dit is eigenlijk heel aardig’.

 

Maar een AZB (‘Applicatie Zonder Bestemming’), dat schiet ook niet erg op!

 

Peter (E).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Peter-C en Peter-O steken de koppen bij elkaar om te bekijken of het Peter-O idee samen kan worden uitgewerkt. Misschien wordt dit net zo'n leuk project als dat van de Huuksloot motor. ;)

 

Helaas gaan we nu (nog) geen inhoudelijke info geven, want dat ligt nog op de ontwikkelingstafel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 312 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.