• 0

Bedrijfspand: kan ik i.v.m. ontbinding VOF onder deze huurovereenkomst uit?

Graag advies,

 

Na een conflict met mijn vof partner , is het niet meer mogelijk met hem samen te werken .. We hebben het volgende probleem.. Hij wil wel verder gaan met de zaak,maar wil niet alleen aansprakelijk alleen voor de huur van het bedrijfspand.

Ik heb de verhuurder een mail gestuurd om de huurovereenkomst mij toe te sturen . En ik wist vooraf dat ie mijn handtekening niet had. Want we hebben nooit een huuroverkomst getekend .

De verhuurder stuurde het huurcontract op van de vorige eigenaar.. En ik heb nogmaals gemaild, of ie de juiste overeenkomst heeft gestuurd … En hij zei alles staat erin.

Wij zijn de zelfde huur gaan betalen als de vorige eigenaar .

Nu is mijn vraag als er geen huurcontract is maar we hebben wel een jaar lang netjes de huur betaald , wat is dan bindend ( opzegtermijn en aansprakelijkheid enz ).

Want mijn handtekening staat nergens op een huurcontact …

 

Graag jullie advies thx alvast

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je betaald wel de huur maar de overeenkomst is niet echt duidelijk als jullie geen overeenkomst gesloten. Wellicht de wettelijke opzegtermijn hanteren? Wellicht de hier genoemde: http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=116404 wettelijke artikelen even opzoeken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als de VOF op enig moment de huurdersverplichting van de vorige ondernemer heeft overgenomen, dan is elk van de vennoten aansprakelijk voor de nakoming van die verplichting. Dat er geen handtekening staat kan van invloed zijn, maar doet niet de situatie ontstaan dat er voor de vennoten geen enkele verantwoordelijkheid bestaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.