• 0

Niet na komen van overeenkomst

Ik ben nieuw hier maar zit met een brandende vraag net voor de kerst.

 

Begin 2009 heb ik eenovereenkomst getekend met een eigenaar van een BV om deze activiteiten overtenemen.

Dus niet zijn BV. Echter door slecht medewerking van de wederpartij, die zich niet aan de overeenkomst heeft gehouden,

heb ik ook niet er aangehouden. Heb wel zelf een nieuwe BV opgestart, maar door de crisis heb ik helaas fallisement aan moeten vragen en deze is ook uitgesproken door de rechtbank in maart 2010.

 

Nu word ik door de belasting dienst aangeslagen door deze overeenkomst.

Is deze overeenkomst nog geldig na bijna 2 jaar en de wederpartij de activiteiten van de BV nog steeds uitvoerd?

 

Hoop dat iemand me kan helpen en een gerustende kerst kan bezorgen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom de dubbele post.

 

Je geeft wel wat te weinig informatie over de zaak om een goed antwoord te kunnen geven.

 

JE hebt het over de aanslag van de belastingdienst, ik neem aan dat je het dan hebt over inkomsten belasting. BEtekend dat je dan een factuur hebt uitgeschreven? Op welke basis heb je dit dan gedaan en kun je dit niet simpel oplossen met een creditfactuur?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het gaat mij ook of de overeenkomst nog geldig is, omdat hier de aanslag is op gebasseerd.

Niet om welke aanslag.

'geldigheid' van een overeenkomst is nauwelijks een juridisch begrip, al is het maar omdat verplichtingen ook kunnen ontstaan uit vergevorderde onderhandelingen, wanneer het niet eens tot een definitieve overeenkomst komt. In uw geval is er in ieder geval ergens voor getekend en daardoor ontstaan verplichtingen, vaak over en weer. Als die verplichtingen niet uitgevoerd worden, kan het zijn dat ontbindende voorwaarden intreden, maar het kan ook zijn dat er dan enkel sprake is van een wanprestatie, die grond is voor ontbinding van de overeenkomst.

 

Kortom: zonder inhoudelijke informatie over de feitelijke gang van zaken en de tekst van de - getekende - overeenkomst is hier weinig zinnigs over te zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij ook of de overeenkomst nog geldig is, omdat hier de aanslag is op gebasseerd.

Niet om welke aanslag.

 

Volgens mij vraag ik daar ook niet om. Wat ik wel vraag waaruit de overeenkomst bestaat en of er facturen zijn uitgeschreven. Je vraagt aan ons of we via een glazen bol kunnen kijken wat er in de overeenkomst staat en of je eraan gehouden kan worden. Maar meer informatie weiger je te geven.

 

Als je niet meer informatie wilt of kunt geven, denk ik dat je beter contact op kunt nemen met een advocaat of een belastingconsulent/boekhouder. Want anders ga je je ook nooit een goed betrouwbaar antwoord krijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.