Ik heb gegoogled maar kwam geen antwoord tegen op mijn vraag.
Bij brief heeft een inspecteur der belastingen gereageerd op de vraag in welke box een bepaald soort inkomsten in de toekomst gaat worden belast. Hij laat middels een officieel schrijven weten dat "belastingheffing plaats vindt in box 3".
Mijn vraag is: Kan ik hier nu ook echt vanuit gaan? Of kan bijvoorbeeld later een andere inspecteur vinden dat deze inspecteur er helemaal naast zit en de inkomsten toch in box 1 thuis horen?
Je kan je voorstellen dat sommige mensen hun plannen en toekomst baseren op de beslissing van de (1e) inspecteur.
Is zo'n beslissing van een inspecteur dus vergelijkbaar met bijvoorbeeld een beschikking van de rechtbank?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ron-vb
ron-vb
Ik heb gegoogled maar kwam geen antwoord tegen op mijn vraag.
Bij brief heeft een inspecteur der belastingen gereageerd op de vraag in welke box een bepaald soort inkomsten in de toekomst gaat worden belast. Hij laat middels een officieel schrijven weten dat "belastingheffing plaats vindt in box 3".
Mijn vraag is: Kan ik hier nu ook echt vanuit gaan? Of kan bijvoorbeeld later een andere inspecteur vinden dat deze inspecteur er helemaal naast zit en de inkomsten toch in box 1 thuis horen?
Je kan je voorstellen dat sommige mensen hun plannen en toekomst baseren op de beslissing van de (1e) inspecteur.
Is zo'n beslissing van een inspecteur dus vergelijkbaar met bijvoorbeeld een beschikking van de rechtbank?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29950-beslissing-inspecteur-onherroepelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag