• 0

personeel aannemen voor 2 maanden

Wie kan mij helpen? Een zakelijke relatie van mij is een nieuw project begonnen en wilt iemand inhuren voor een bepaalde periode, namelijk 2 maanden. Ik heb iemand die hem advies/consultant kan bieden voor zijn project. De planning is dan dat ik hem in dienst wil nemen bij mijn bedrijf om vervolgens uit te huren als consultant bij mijn zakelijke relatie. Het betreft max 4 uren in een week en dan 2 maanden lang.

 

Nu is mijn vraag? Waar moet ik rekening houden? Mag dit? iemand voor 2 maanden in dienst nemen? hoe zit het met belastingen? Hoe zit het sociale lasten? Zo te lezen kan je al merken dat ik heel veel vragen heb. Wie kan me uit de brand helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan de persoon zelf in dienst nemen maar je kan hem ook betalen via payroll. Via de zoekfunctie kun je daar al wat nuttige topics over vinden. Vergeet niet dat het ook kan zijn dat je een freelancer / zelfstandige in huurt voor 2 maanden, dan gaat het natuurlijk weer anders in zijn werk. Vandaar dat ik je aanraad even zelf te oriënteren via zoekfunctie of uitgebreider beschrijving hier te posten zodat je juiste antwoorden kunt krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Een goede tip van Sandra is inderdaad payroll. Dit houdt in dat je deze persoon zelf niet op de loonlijst hebt, hier betaal je misschien iets extra per uur dan normaal. Maar je hebt geen administratieve rompslomp en/of gedoe met de belasting/heffingen/toeslagen. Heel erg overzichtelijk als je tijdelijk iemand in dienst neemt voor een paar uurtjes om deze op Payroll te zetten.

 

Loop eens een uitzendbureau binnen(bijv. Adecco). Deze bieden vaak ook payroll diensten aan. Betrouwbaar en makkelijk, je ontvangt gewoon een factuur van de gewerkte uren, en verder geen rompslomp!

 

Hoop dat je er iets mee kunt.

Link naar reactie
  • 0

De kosten durf ik zo niet te zeggen. Hiervoor zou je contact op kunnen nemen met een uitzendbureau die ook payroll aanbied. Vaak werken ze met omrekenfactoren. Bijvoorbeeld degene die jij indienst hebt kost jouw als je hem zelf op de loonlijst hebt staan 20 euro. Het uitzendbureau houdt op payroll basis een omrekeningsfactor van 1,5 aan(fictief) Dan betaal je per uur 30 euro. Maar hierin zitten wel alle kosten, toeslagen. Jouw werknemer is in dienst van het uitzendbureau en krijgt ook betaald via hun. Jij krijgt alleen maandelijks een factuur waar je de 30 euro per uur(fictief) in 1x kunt overboeken. Waardoor jijzelf weinig tot geen rompslomp hebt. Gezien de korte periode dat je dit wilt doen, lijkt mij dit de makkelijkste oplossing.

 

mocht je voor het goedkoopste willen gaan, dan zul je hem echt zelf op de loonlijst moeten zetten, en je daarin verdiepen qua bijkomende heffingen/regelingen etc.

 

Aanrader is om contact op te nemen met een uitzendbureau, die kunnen je op basis van payroll goed verder helpen en voorlichten, en weet je direct het tarief.

 

Tip: Informeer bij meerdere uitzendbureau's, tarieven en voorwaarden kunnen nog weleens verschillen.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.