• 0

Naam registreren maar is al eens gebruikt ?

Ik wil een naam officieel laten registreren via BBIE maar nu las ik dat mocht de registratie niet goed gekeurd worden je toch de kosten van 240,00 kwijt ben.

 

Heeft iemand ervaring met een naam die al een keer gebruikt is als boektitel, zelf heb ik de bedrijfsnaam en domeinnaam al en zover ik weet gebruikt verders niemand de term ?

 

Hoe groot is de kans dat de aanvraag afgekeurd wordt ?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je spreekt over registratie van een woordmerk. De aanvraag wordt afgekeurd als jouw depot niet aan de gestelde vormeisen voldoet of als het merk te algemeen is, oftewel als dit geen onderscheidend vermogen kent. Andere factor is een bezwaar. Dit laatste zou je met de auteur kunnen opnemen, of zelf afwegen: van wanneer dateert de laatste druk? Publiceert de auteur nog onder deze titel?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat is het probleem dan nog wel? ;) Hoeveel Google treffers vind je? Je zou HL-lid BOIP kunnen polsen, alhoewel hij officieel niet mag adviseren in deze. Wat is de toegevoegde waarde voor jou van een merkregistratie?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij gebeurt het wel vaker dat de titel van een boek, een film of muziekstuk gebruikt wordt als naam van een onderneming. In theorie kan het auteursrecht opgeworpen worden als belemmering, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel is er soms een slimme platenmaatschappij, auteur of uitgever die een uitdrukking als merk registreert. De filmsector is daar verder mee dan de uitgeverij en muziekbranche (je zou je verbazen).

 

Als het een oud boek is, is het risico op oppositie of latere problemen gering.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.