Ik ben van plan 35% aandelen te verkopen (van prive naar manbv) en nog eens 15% aandelen over te nemen van een externe investeerder in de werk BV.
Nu lees ik dat compensabele verliezen zouden vervallen bij verkoop van meer dan 30% van de aandelen.
Geldt dat in dit geval ook, of is er iets waardoor dat in dit geval niet zou gelden?
Ter info: activiteiten van werk BV blijven gelijk, het gaat er alleen om dat ik in de toekomst via manbv/manfee wil werken in plaats van op loonlijst van werk BV.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vario1
vario1
Ik ben van plan 35% aandelen te verkopen (van prive naar manbv) en nog eens 15% aandelen over te nemen van een externe investeerder in de werk BV.
Nu lees ik dat compensabele verliezen zouden vervallen bij verkoop van meer dan 30% van de aandelen.
Geldt dat in dit geval ook, of is er iets waardoor dat in dit geval niet zou gelden?
Ter info: activiteiten van werk BV blijven gelijk, het gaat er alleen om dat ik in de toekomst via manbv/manfee wil werken in plaats van op loonlijst van werk BV.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30493-compensabele-verliezen-en-verkoop-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag