• 0

Degeneratiekosten gemeente

Afgelopen week kreeg ik van een gemeente een rekening van degeneratiekosten uit 2006. Normaal gesproken doe ik er niet heel moeilijk over als het van vorig jaar is of van twee jaar geleden. Staat er ergens in de wet tot hoe lang nadat er gegraven is door een aannemer de gemeente degeneratekosten kan indienen? Ik heb gezocht en kan alleen iets vinden in de leidraad voor gemeenten en nutsbedrijven inzaken (her-)straatwerkzaamheden. Hierin staat van alles beschreven over degeneratiekosten, behalve tot wanneer een gemeente iets kan indienen. Er staat ook niet in dat de gemeente moet bewijzen dat het 5 jaar na dato ons werk is geweest, zijn ze dit verplicht?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat het om werken gaat die door derden zijn geïnitieerd en niet voortkomen uit een gemeentelijk bestek?

Heeft de gemeente de kosten in 2006 gemaakt, of is dat het jaar dat jij de werkzaamheden hebt uitgevoerd?

Heeft er een oplevering plaatsgevonden?

Heb je bij de gemeente geïnformeerd waar zij zich op beroepen, bijvoorbeeld een K+L-verordening of een handboek Werken in de Openbare Ruimte?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook benieuwd om wat voor vordering het gaat. Het zou me niets verbazen als voor de betreffende vordering een verjaringstermijn van 5 jaar bestaat en om die reden de vordering boven water is gekomen.

 

Uiteraard moet iemand altijd bewijzen dat hij of zij een vordering op jou heeft.

]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.