• 0

Verpakking

Ik ben de mogelijkheden aan het onderzoeken om thee te verkopen op de Nederlandse markt. Ik heb een vraag over de verpakking. Het schijnt dat er bepaalde informatie verplicht op de verpakking moet staan, denk hierbij aan inhoud, gewicht etc. Waar kan ik deze informatie vinden? Ik heb reeds contact gehad met het NEN maar ze konden me hier niet direct antwoord op verstrekken.

 

Daarbij heb ik van iemand iets vernomen over een Voedsel en waren autoriteiten onderzoek. Ik importeer mijn thee vanuit China, kan iemand me hier antwoord op geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi,

 

Hierbij nog wat informatie:

 

- Checklist voorverpakte levensmiddelen

 

- Mocht je thee zoethout bevatten: Etikettering van zoethoutbevattende levensmiddelen

 

- Aangezien je importeert: Gebruikstarief thee

 

Voor verdere vragen raad ik je aan contact op te nemen met de VWA

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

 

Voor verdere vragen raad ik je aan contact op te nemen met de VWA

 

 

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan hier of google even verder, de VWA geeft telefonisch namelijk nooit normaal antwoord en verwijzen daarbij continu naar hun e-mailadres: info (at) vwa (punt) nl. Zodra je echter een mail stuurt dan kan je eindeloos wachten op een reactie die nooit komt. :P

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt alle informatie vinden op wetten.nl. Vul in het zoekbalkje 'in de tekst' de term 'etikettering' in. Onder de kop 'AMvB's en Koninklijke besluiten vind je dan het 'Warenwetbesluit Etikettering van levensmiddelen'. Ga er eens rustig voor zitten, dan ben je helemaal op de hoogte. Om het te vertalen naar de praktijk zou ik ook een paar verpakkingen in de winkel kopen van producten die vergelijkbaar zijn, dan kun je zien hoe wetten worden vertaald naar de praktijk.

 

Succes,

 

Mirjam Snel

SNeL Ondersteuning in verpakkingsontwikkeling

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.