• 0

Financiering eenmanszaakje, zakelijk of prive lening voor afsluiten???

Hallo allemaal,

 

ik ben Stefan en wil mijn eigen bedrijfje beginnen. Wil een franchise kopen, deze kost 12k.

Nu is mijn vraag, kan ik hiervoor gewoon een persoonlijke lening afsluiten en deze dan voor mijn bedrijf gebruiken,

om de franchise te kunnen kopen?

Of is dat niet verstandig en kan ik beter een zakelijke lening afsluiten?

Heb al wat dingen gelezen over dat de rente aftrekbaar of juist niet is.

Alvast bedankt!

 

Groeten Stefan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lood om oud ijzer. Jij bent de eenmanszaak, daar is geen onderscheid tussen. De rente-aftrek is afhankelijk van de besteding van het geld: gebruik je het voor je onderneming, dan is het zakelijk, gebruik je het niet voor je onderneming, dan is het privé. Welk etiket de bank eraan plakt is niet relevant. Echter, de bank zal vragen waar je het geld voor gaat gebruiken. Het is niet verstandig geld te lenen en dat geld ergens anders voor te gebruiken dan waarvoor je het geleend hebt - vaak zeggen de leningvoorwaarden dan dat de lening direct opeisbaar is.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Houd er wel rekening mee dat banken meestal huiverig zijn om aan startende ondernemers te lenen. Heb je naast je onderneming nog een andere vorm van inkomen die stabiel is (bijvoorbeeld een (deeltijd) baan)? Dat zal een hoop schelen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ja daar was ik al achter, een zakelijke lening krijg ik al niet. Vandaag een telefoontje gehad. Wel om materiaal te kopen, maar niet om de franchise te kunnen kopen.

Ik heb een voltijd baan en wil dit bedrijfje ernaast gaan beginnen en uiteindelijk voltijd mee aan de slag gaan.

Maar is het nog aftrekbaar als ik een persoonlijke lening hiervoor gebruik?

Link naar reactie
  • 0
Maar is het nog aftrekbaar als ik een persoonlijke lening hiervoor gebruik?

 

Die vraag was al beantwoord:

Lood om oud ijzer. Jij bent de eenmanszaak, daar is geen onderscheid tussen. De rente-aftrek is afhankelijk van de besteding van het geld: gebruik je het voor je onderneming, dan is het zakelijk, gebruik je het niet voor je onderneming, dan is het privé.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.