• 0

Soortgelijke website

Beste Higherlevelers,

 

Ik wil graag een handige zoekwebsite beginnen maar er bestaat ook al een soortgelijke website. Ik denk alleen dat het beter, mooier en gebruikersvriendelijker kan zodat het ook echt een dienst is waar de gebruiker iets aan heeft.

De website welke al bestaat heeft zeg maar de naam banaan.nl en ik zou dan de website banaanzoeken.nl willen beginnen. Het gaat dus om een vrij algemene naam. Uiteraard creeer ik alle content/design etc. zelf.

Wat ik me afvraag of ik hier geen problemen mee kan krijgen. Toen google begon bestond toch altavista toch ook al als soortgelijke dienst?

 

Groeten,

 

Ruben

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er bestaat niet zoiets als een patent op een soort website. Je mag dus in principe gewoon een zoekmachine maken om bepaalde sites te kunnen doorzoeken. Er zijn immers ook best veel sites waar je iets kan kopen of sites waar je foto's op kan zetten. Zo ook zijn er veel zoekmachines ;)

Wel moet je er voor zorgen dat jouw site echt wel anders is dan de site die je wilt verbeteren. Soms hebben mensen die een bestaande site willen verbeteren wel eens een bord voor hun kop en denken dat hun site daadwerkelijk anders is, terwijl een derde duidelijk ziet dat het om een kopie gaat.

Ook dient de term waar het om gaat inderdaad net zo algemeen te zijn als "banaan". Als dat zo is dan kan er nooit een bezwaar zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Het is eerder een kopie van het idee voor website waarmee je kunt zoeken op 'bananen', qua look en inhoud zal er geen enkele wijze iets overgenomen worden van de al bestaande site, alleen in de domeinnaam komt dezelfde algemene naam voor met als uitbreiding "zoeken" en functioneel kun je met de website hetzelfde. Ik heb een eigen database opgebouwd en een eigen design gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook even kijken of het inderdaad echt gaat om een "algemene term" of een merknaam. Stel dat banaan als merknaam van een zoekmachine is geregistreerd, dan kom je er waarschijnlijk niet mee weg... dat zou het zelfde zijn als googlesearch.nl zijn. Ik weet het niet zeker, hoor.... maar volgens mij kun je er dan problemen mee krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De 'bananen' komen helemaal niet voor in het merkenregister. Wel heeft de eigenaar van de site zich ingeschreven bij de KvK als "bananen' op internet", maar dat lijkt me veel te algemeen. Daarnaast is bananen natuurlijk een algemeen woord.

Of denk ik nu verkeerd?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.