Artesis Geplaatst: 14 februari 2011 Artesis 83 2 Geplaatst: 14 februari 2011 Sociale media Ik word er zo langzamerhand gestoord van! Weet je dat dan niet vroeg laatst een verondwaardigde vriendin aan me? Ik heb het toch echt op Hyves gezet! Facebook nodigt op mijn naam een cursiste uit om naar loveweb te komen en als ik die link dan volg is hij dood. Op Twitter lees ik hoe laat iemand koffie drinkt en dat het gebak erbij erg lekker was. Hyves moest omdat mijn dochter meer vrienden wilde. Facebook was goed voor mijn zaken en zonder Twitter kan je echt niet meer. LinkedIn schijnt ook noodzakelijk te zijn. Een vriend van me is onlangs een eigen blog begonnen met wordpress waar ik ook eens door de koppelblokken liep. Dat is een hele wereld op zich geworden. Ja er gebeuren ook positieve dingen maar is het nou al die tijd waard? Wie maakt eens iets dat dit alles koppelt of is dat er al? [titel aangepast - mod] Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/ Delen op andere sites More sharing options...
1 Jeroen Bakker Geplaatst: 14 februari 2011 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 14 februari 2011 En je gebruikt bij deze wederom een social community om je frustratie te uiten :) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317625 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 14 februari 2011 He Jeroen, Jazeker maar ik heb ook heel veel positiefs over sociale media. Ik was alleen heel benieuwd naar de reacties op mijn frustraties:) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317626 Delen op andere sites More sharing options...
0 marceln Geplaatst: 14 februari 2011 marceln 9 0 Geplaatst: 14 februari 2011 Beste Artesis, Leuk berichtje en ja, je hebt gelijk! Social media is enorm populair geworden en zo langzamerhand zie je door de bomen het bos niet meer. Nu kan je eens kijken naar TweetDeck. Deze applicatie helpt je min of meer om je sociale aanwezigheid te managen. Op je vraag "Is het al die tijd nou waard" durf ik toch stellig met ja te antwoorden. Twitter produceerd enorm veel onnozele berichten maar tussen die miljarden berichtjes zitten er zomaar 10 met zeer rendabele zakelijke content. Dit zelfde geldt ook voor Facebook, linkedIn en Hyves. Filter de onzin en ontdek nieuwe handel :) Software Development | Software Design Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317629 Delen op andere sites More sharing options...
0 Mikky Vrolijk In Memoriam Geplaatst: 14 februari 2011 Mikky Vrolijk In Memoriam Retired Mod 11,3k 479 Geplaatst: 14 februari 2011 Zie v.w.b. de meningen van anderen m.b.t. social media ook de column Qudo 3.9 en de reacties daarop. Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent ! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317636 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 14 februari 2011 He marceln te gek dat tweetdeck. Dat scheelt me een hoop tijd. Bedankt. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317638 Delen op andere sites More sharing options...
0 marceln Geplaatst: 14 februari 2011 marceln 9 0 Geplaatst: 14 februari 2011 Graag gedaan ;) Succes met je Social Media puzzel en goeie zaken ! Software Development | Software Design Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317639 Delen op andere sites More sharing options...
0 anmsblanco Geplaatst: 14 februari 2011 anmsblanco 152 5 Geplaatst: 14 februari 2011 Het succes van socialmedia is afhankelijk van de markt waarin je als bedrijf opereert. Bij sommige probleemoplossende producten kunnen heel gerichte posts in (nauwelijks-actieve) forums soms meer business genereren dan Facebook, FourSquare, LinkdIn, Twitter en Hyves samen. Een heel banaal voorbeeld hiervan is een producent van een nieuwe 'aambeienzalf'. Een social media campagne zal weinig succes opleveren. Het mist focus waardoor de doelgroep het mogelijk niet zal lezen en daarnaast zal niemand dergelijk middel re-tweeten, frienden op faceboek etc. Een gerichte post op het forum www.narelichamelijkeklachten.nl zal daarentegen meer business opleveren. Uiteraard zullen er niet veel mensen zijn die dergelijke producten op internet zullen aanschaffen, het dient slechts als voorbeeld. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317648 Delen op andere sites More sharing options...
0 marceln Geplaatst: 14 februari 2011 marceln 9 0 Geplaatst: 14 februari 2011 @anmsblanco Ik kan me slechts deels in jouw mening vinden aangezien social media steeds vaker wordt geintegreerd in het bedrijfsproces. Je kan je bijvoorbeeld afvragen wat een begrafenisondernemer moet. Toch kan daar invulling aan worden gegeven door de social media marketeers. Zo heb ik me laten vertellen dat een begrafenisondernemer werd geadviseerd om op twitter te zoeken naar bevindingen van nabestaanden om zodoende zijn eigen proces te optimaliseren. Wellicht haal je niet direct de handel uit twitter of andere social media maar kan je je processen wel zo aanpassen dat deze meer aansluiting vinden bij de massa. Software Development | Software Design Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317649 Delen op andere sites More sharing options...
0 anmsblanco Geplaatst: 14 februari 2011 anmsblanco 152 5 Geplaatst: 14 februari 2011 @anmsblanco Toch kan daar invulling aan worden gegeven door de social media marketeers. Zo heb ik me laten vertellen dat een begrafenisondernemer werd geadviseerd om op twitter te zoeken naar bevindingen van nabestaanden om zodoende zijn eigen proces te optimaliseren. Hopelijk begrijpt iedereen dat sociale media een bron aan informatie bevat (ook veel onzin, daar niet van). De social media marketeers hebben hier een mooi geval van 'wij van WC eend adviseren WC eend' gebruikt. Hopelijk was dit een gratis dienst van ze :P Om business te halen uit social media moet veel tijd geinvesteerd worden, deze inzet loont niet altijd in de vorm van nieuwe business. In mijn voorbeeld geef ik aan dat het best afhankelijk kan zijn van de brache waarin je als bedrijf opereert. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317656 Delen op andere sites More sharing options...
0 Mikky Vrolijk In Memoriam Geplaatst: 15 februari 2011 Mikky Vrolijk In Memoriam Retired Mod 11,3k 479 Geplaatst: 15 februari 2011 Wie maakt eens iets dat dit alles koppelt of is dat er al? Ik kwam zojuist een nieuwsbericht tegen "gratis online platform waarbij men alle sociale netwerken kan beheren en daarbij privé en zakelijke communicatie kan scheiden". Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent ! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317765 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 15 februari 2011 Bedankt. Tweetdeck werkt uitstekend maar ik ga zeker nog even bij Whoopaa kijken van de week. Hij staat in "nog te bekijken" favorieten. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317769 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 15 februari 2011 joop de kock 346 58 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik vind het belangrijk als er nutige informatie te vinden is,of het nu over personen gaat of producten of diensten. Om die rede heb ik m'n hyves ook opgezegd, voor kinderen is het leuk omdat het 90% van hun sociale Contacten is maar ik hoef niet te weten dat de dochter van een verre vriend naar de kapper is geweest! bijvoorbeeld deze site, de mensen hier zeggen alleen dingen waarvan ze denken dat het een meerwaarde heeft voor de gebruikers. Ik heb hier ook een draadje wat veel gelezen is maar ik vraag me toch iets af nl: om meer in detail te kunnen treden over mijn ,ding' heb ik toevallig sinds gister m'n eigen forum gestart. Ik heb dit puur gedaan om het draadje hier op hl.nl interesant te houden en niet iedereen onder te sneeuwen met details. toch heb ik het idee dat het allemaal een beetje dubbel op is en het voeld zelfs een beetje als ontrouw tegenover hl.nl. graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om met name aan de mods te vragen,zijn jullie dit als concurentie of juist als een manier om hl.schoon te houden? www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317782 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 15 februari 2011 Sociale media zijn een moderne vorm van netwerken. Misschien leuk voor een nieuwe topic. Ik ken wel meer mensen die zeggen to the point en zakelijk gebruik te willen maken van de sociale media. Maar is het niet net als in de conventionele netwerken? Voordat je over zaken gaat praten komt toch eerst de social talk en zonder dat red je het niet. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317784 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 15 februari 2011 joop de kock 346 58 Geplaatst: 15 februari 2011 Zaken en prive gescheiden houden zeggen ze wel eens, ik persoonlijk heb er geen problemen mee, ik ben altijd dezelfde persoon. Als ik je goed begrijp een mix van hyves en linkedin? tís denk ik wel oppassen dat je misschien niet serieus meer genomen wordt als je het de ene keer over voetbal en de andere keer over zaken hebt. Zoiets moeten ze verzinnen ofline, oh dat bestaat al : de kroeg hihi www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317788 Delen op andere sites More sharing options...
0 Zomaar iemand Geplaatst: 15 februari 2011 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik ben het meer met anmsblanco eens. In sommige branches werkt het hele netwerken niet. Ik heb een facebook en een linkin, waar ik bijna al mijn leveranciers, vaste opdrachtgevers en mede ondernemers op heb. Voor zover ik weet en ervaren heb, doet niemand er wat mee. Iedereen accepteerd elkaars uitnodigingen. Maar niemand leest het verder, dit merk je omdat af en toe iemand het probeert en er totaal geen reactie van iemand komt. Dus voordat je er echt veel tijd in stopt, zoek eerst eens uit of het wel nut gaat hebben. In mijn branche willen opdrachtengevers direct contact en niet via een veredelde chatservice. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317789 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 15 februari 2011 joop de kock 346 58 Geplaatst: 15 februari 2011 Het kan ook komen omdat je in je eigen branche bezig bent. Ik bedoel te zeggen dat bijvoorbeeld hier op hl meerdere mensen uit verschillende richtingen je post lezen, dit heeft het leuke gevolg dat het actief blijft en er vaak ook nuttige tips uit onverwachte hoeken komen. ::) www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317798 Delen op andere sites More sharing options...
1 Zomaar iemand Geplaatst: 15 februari 2011 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 15 februari 2011 Dat is ook de reden dat ik hier wel actief ben. Maar ook hier komen geen opdrachten uit hoor. Dit doe ik puur uit interesse en omdat ik het leuk vindt mensen te helpen. Dat het hier wel werkt en op bijvoorbeeld facebook niet komt vooral door het open karakter. Iedereen kan lid worden zonder dat je overal je profiel moet spammen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317800 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 15 februari 2011 joop de kock 346 58 Geplaatst: 15 februari 2011 bijna helemaal mee eens,behalve dat er geen opdrachten naar mij komen kom ik wel verder om opdrachten in de toekomst te krijgen ;D www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317801 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 15 februari 2011 Grappig nog te denken dat opdrachten ergens wel of niet vandaan komen. Voordat ik iemand een opdracht geef ga ik hem of haar eerst googlen en dan kijk ik nog op facebook, hyves, linkedin en twitter. Krijg je dus bijvoorbeeld een opdracht van iemand die je kent van higher level dan kan het zijn dat je die te danken hebt aan iets wat je ergens anders gezegd of gedaan hebt :) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317802 Delen op andere sites More sharing options...
0 Zomaar iemand Geplaatst: 15 februari 2011 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 15 februari 2011 Absoluut, alleen loopt mijn doelgroep hier (nog) niet rond. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317839 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 15 februari 2011 Hoe zeker ben je daarvan? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317848 Delen op andere sites More sharing options...
0 Zomaar iemand Geplaatst: 15 februari 2011 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 15 februari 2011 Aan het feit dat ik hier nu bijna 2 jaar rondloop en er 1 keer een aanvraag is geweest, voor een opdracht waar we eigenlijk te duur voor bleken te zijn. Mijn doelgroep zijn de grotere scholen, theaters, discotheken (die niet bijna falliet gaan) , grotere bedrijven ( tussen 50 en 1000 werknemers), overheden en natuurlijk ambassades. Dit zijn niet de de mensen die je hier snel op HIgherlevel tegenkomt. Vorig jaar een podium bedrijf overgenomen, maar vooral als ondersteuning van J.C. Sound & Light. (Hoewel de podia meer geld opleveren op dit moment) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317853 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 15 februari 2011 Loop je hier al twee jaar rond of ben je al twee jaar aktief aanwezig op Twitter, Facebook etc? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317854 Delen op andere sites More sharing options...
0 Zomaar iemand Geplaatst: 15 februari 2011 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik loop hier al 2 jaar rond. TWitter heb ik wel, maar doe ik niets mee, facebook/linkin zie hierboven. HEb het facebook wel gedaan een tijdje, maar zie de mensen liever terug op mijn eigen site ipv op zo'n lelijk facebook pagina, die het css nog niet helemaal begrijpt. snap niet dat het zo populair is onder de mensen. Het is zo lek als een mandje, het ziet er niet uit. je wordt doorgegooid met stomme spelletjes en advertentie's. En als klap op de vuurpijl verkoopt men alle gegevens die je plaats aan elke willekeurige koper. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317855 Delen op andere sites More sharing options...
0 Artesis Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Artesis 83 2 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik ga je niet bestrijden betreffende de negatieve kanten. De positieve kanten zijn dat men je overal tegenkomt, je leert kennen en de weg naar je site weet te vinden. Op je accounts kan je mensen op nieuwe items op je site attenderen en dan zijn mensen weer sneller geneigd weer eens te gaan kijken en worden weer even geattendeer op je bestaan etc. etc. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/#findComment-317857 Delen op andere sites More sharing options...
Artesis
Artesis
Sociale media
Ik word er zo langzamerhand gestoord van!
Weet je dat dan niet vroeg laatst een verondwaardigde vriendin aan me?
Ik heb het toch echt op Hyves gezet!
Facebook nodigt op mijn naam een cursiste uit om naar loveweb te komen en als ik die link dan volg is hij dood.
Op Twitter lees ik hoe laat iemand koffie drinkt en dat het gebak erbij erg lekker was.
Hyves moest omdat mijn dochter meer vrienden wilde.
Facebook was goed voor mijn zaken en zonder Twitter kan je echt niet meer.
LinkedIn schijnt ook noodzakelijk te zijn.
Een vriend van me is onlangs een eigen blog begonnen met wordpress waar ik ook eens door de koppelblokken liep.
Dat is een hele wereld op zich geworden.
Ja er gebeuren ook positieve dingen maar is het nou al die tijd waard?
Wie maakt eens iets dat dit alles koppelt of is dat er al?
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30735-sociale-media-stoorzenders/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
34 antwoorden op deze vraag