• 0

Hoe zet je een goede administratie op etc etc

Hallo beste allemaal,

Ik ga op kleine schaal freelance DJen,

Ik ga binnenkort bij de bank (ABN/AMRO) een zakelijke rekening openen met mij dj naam op mijn pasje. Ook ga ik langs de kvk om mijn in te laten schrijven als eenmanszaak. Verder moet ik nog langs het uwv omdat ik een wajong heb. Zo is er ook nog de K.O.R. en meer regelingen.

Hoe zet ik een goede administratie op?

Alsvast heel veel dank voor jullie tip en aanvullingen op mijn verhaal.

Ondernemende drive groet van Renzo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al verder gezocht op HL?

Bijvoorbeeld deze

 

Eventueel een basis boekhoud-boek aanschaffen.

Eventueel direct beginnen met een boekhoudprogramma en met handleidingen en voorbeelden starten.

Wanneer je meer specifieke vragen hebt kunnen we je gerichter antwoorden.

 

Succes

brood

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf veel gehad aan het boek "financiën voor zzp-ers" (http://www.healthyfinance.nl/zzp/boek.php), hoewel het niet in detail in gaat op de boekhouding (daar kun je bijvoorbeeld de voor dummies reeks voor gebruiken).

 

Boekhouding die ik in speedbalance, maar daar voor moet je wel een beetje in de gaten hebben hoe de boekhouding werkt. En al doende leert men!

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Een boekhouder is altijd handig, maar niet altijd noodzakelijk.

 

Als je maar enkele opdrachten hebt per maand, lukt het vaak zelf ook wel.

 

Voor iemand zonder ervaring is het zondermeer aan te bevelen dat hij minimaal contact legt met een boekhouder.

Samen kunnen ze dan bepalen welke werkzaamheden de ondernemer zelf verricht en welke de boekhouder, eventueel, van hem overneemt.

Voor een goede invulling van het ondernemersschap laat men zich immers op alle gebeiden goed informeren dus ook op dit gebied.

In mijn praktijk heb ik ook ondernemers die enkel de jaaraangifte door mij laten verzorgen en alle andere werkzaamheden zelf uitvoeren. Zij hebben hier bewust voor gekozen na overleg met mij en nadat zij zich ervan vergewist hebben dat zij de administratie zelf op een correcte wijze kunnen verzorgen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nisteelrooij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.