• 0

afnemen van een product

Ik ben net begonnen met het maken van sieraden. Deze wil ik aanbieden aan winkels.

 

Weet iemand hoe zit het bij de afname als je zelf winkels benaderd. Is het mogelijk om een contract op te stellen waarin de hoeveelheid afname is vastgelegd? Zo kan er pas geproduceerd worden bij zekerheid van de afname.

Ik heb begrepen dat dit niet gebruikelijk is maar dat er meestal direct bij de betaling geleverd wordt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is inderdaad niet gebruikelijk. Ik denk niet dat er een winkel is die aan een contract voor minimale afname vast wil zitten. Dat is namelijk niet echt handig voor de winkel. Zo meteen verkopen jouw producten voor geen meter, maar moet de winkel er wel veel afnemen omdat dat in het contract staat. Daar zullen ze niet aan willen beginnen.

 

Je zult zelf een voorraad aan moeten kunnen leggen zodat je snel kan leveren als de winkel bestelt bij jou.

Link naar reactie
  • 0

Dat zie je goed Wouter! sterker nog, als winkelier verwacht ik dat je een uitgebreid assortiment op voorraad hebt en bij voorkeur kom ik even (online) bij je shoppen wat ik op dat moment leuk vind, en dan wil ik het ook nog morgen hebben...

 

Bezoek eens een paar winkels waar je denkt dat er kansen zijn voor jouw handel en knoop eens een praatje aan met de eigenaar, inventariseer wat wensen zijn en wat ze van je verwachten.

Uiteraard mag jij ook eisen stellen, maar bedenk dat die winkeliers jouw klanten zijn, en die zal je net als 'gewone' klanten in een winkel ook moeten overhalen/verleiden om jouw spullen in te kopen.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

sterker nog, als winkelier verwacht ik...

 

Is dit vanuit de rol als 'denkbeeldige winkelier' of bent u ook daadwerkelijk in het echte leven winkelier?

 

In het laatste geval vind ik het persoonlijk wel interessant om te weten te komen hoe een 'externe' partij zijn product in een winkel kan verkopen.

 

- Koopt de externe partij winkelruimte in en betaalt men vervolgens niets extra per verkocht product?

- Krijgt men de winkelruimte gratis maar betaalt de externe partij per verkocht product een percentage?

- Koopt de externe partij winkelruimte in en betaalt men vervolgens óók per verkocht product een percentage?

 

 

Edit: Bericht número cien (100) op HigherLevel :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.