• 0

Google vindt gedeelte website niet

Gast Verwijderd account

Er is 1 sectie van mijn website die niet gevonden wordt door google. De site is in zijn nieuwe vorm enkele maanden online en de rest wordt goed geindexeerd. Mijn webdesigner komt er niet uit waar het nu aan kan liggen.

 

Zijn er experts hier die even willen kijken ernaar? Site zal ik dan per PM verzenden.

 

Dank

 

Danny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hm, ik zie dat de nieuwsberichten ook niet gevonden worden.

Gek genoeg hebben beide pagina's een dubbele slash in de URL, mogelijk dat Google daar over valt aangezien dit geen valide URL is.

 

Er worden wel meer ongeldige characters doorgegeven aan de URL bij deze items, o.a. de vraagtekens, &-tekens komen er ook gewoon in.

Mocht je ontwikkelaar gebruik maken van PHP dan moet hij eens kijken naar urlencode() aangezien de tekst in de URL's alleen als visuele optie aanwezig is. Daarnaast raad ik aan de dubbele slash uit de URL te halen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De teksten die niet geïndexeerd worden zijn teksten die zijn overgenomen van andere websites. Naast de dubbele slash/aparte url kan dit een reden zijn voor Google om de pagina's niet te indexeren. De zogeheten duplicated content penalty.

 

De veelgestelde vragen gaat al veranderen. Er komen er veel bij die ik allemaal zelf heb geschreven.

 

Betekent het dan dat het plaatsen van nieuwsberichten geen zin heeft voor google ranking ?

 

dank

 

danny

Link naar reactie
  • 0

Hoi Danny,

 

Zoals eerder als gemeld.. dup. content .. en als je je site test op W3C web standaarden, zie je dat er een paar foutmeldingen zijn.

 

Ook zie ik wat toegankelijkheids problemen (WCAG) die het moeilijker maken dat je site goed opgenomen wordt in Google. Hier heb je een linkje om de toegankelijkheid te testen

 

Toegankelijkheid is belangrijk: Je moet er van uit gaan dat zoekmachines als een gehandicapte door je site navigeren, ze zien je site vergelijkbaar met wat je te zien krijgt als je met een text browser naar je site kijkt. Zoekmachines hebben geen ogen (zijn dus blind) geen oren (doof, dus als je geluid of video's in je site hebt denk aan ondertiteling) geen handen (dus maak het mogelijk om zonder muis te kunnen navigeren) ...

 

Ik zal vanavond even kijken of ik nog meer dingen zie, maar ik moet nu weg.

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.