Jump to content
GregoryT
Verberg

Hoe advertising inkomsten inschatten voor een banner.

vraag

Samen met 2 studenten HIR doe ik mee aan de businessgame Start Academy in Leuven.

Nu we in de halve finale zitten moeten we een businessplan opstellen. Dit is al bijna helemaal in orde op het financieel plan na. We weten namelijk niet goed hoe we de toekomstige inkomsten kunnen schatten.

 

We zouden een applicatie op de markt brengen dat binnen 2-3 jaar makkelijk een bereik kan halen van 10000 gebruikers per dag. Onderaan het scherm zouden we per "pagina" genoeg ruimte voorzien voor één mooiogende, doelgerichte banner. . Iemand die ons zou kunnen voorthelpen met meer informatie? Of ons eventueel doorverwijzen naar andere nuttige informatie?

 

Alvast hartelijk bedankt!

Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ga je het bedrijf daadwerkelijk oprichten, of is het slechts virtueel?


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ja, het is de bedoeling om het idee daadwerkelijk te realiseren.

 

Persoonlijk vind ik het moeilijk/niet haalbaar om de mogelijke adverteerders op te bellen en zomaar even te vragen of zij een schatting hierover kunnen geven.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Banners worden vaak verkocht op basis van CPM. Cost per mille. Per duizend vertoningen € xx,-

 

Afhankelijk van de doelgroep en hoe interessant die is voor adverteerders en de plek van de banner krijg je meer of minder voor je bannerviews. Als je doelgroep een grote verschijdenheid vertoond, dan kan die CPM ergens rond de € 1,- CPM liggen. Zit je in een hele specifieke niche, dan kan dat 50x zo hoog liggen.

 

Ga eens rondneuzen bij grote publishers zoals Ilse media. Die hebben vaak ratingcards voor hun banners. Dat brengt je misschien wel op ideeën.

 

Ik zou zelf niet op basis van banners je financieel plan rond krijgen. Dat brengt echt heel weinig op. Denk eerder aan leadgeneratie oid, probeer mensen in je e-mailnieuwsbrief te krijgen voor retentie en cross sell, etc.


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor de reeds zeer nuttige informatie!

 

Zo'n ratingcard zou inderdaad zeer handig zijn. Maar ik vind nergens op het internet ook maar enige officiële site van Ilse media.. Zou u mij hierbij kunnen helpen?

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 194 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept