• 0

Verhuurder brengt contractkosten in rekening - is dat gangbaar?

beste HLers,

ik wil een bedrijfsruimte gaan huren van ymere in Amsterdam, samen met een paar andere ondernemers. Nu vraagt de verhuurder van het pand 4% contractskosten. Dat is 4% van een jaarhuur van 12 x980 euro, dus € 470,40 :-( Ik neem aan dat ik geen andere keus heb dan te betalen. Mag ik mijn gemaakte kosten ook bij hun in rekening brengen?

groeten, Maarten

 

[titel aangepast - mod]

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het staat naar mijn idee verhuurder vrij om contracts kosten in rekening te brengen zolang het maar transparant is, en dan bedoel ik dat het vooraf gecommuniceerd is. Ik maak uit je post op dat het huurcontract nog niet getekend is, dan staat het je als potentiële huurder ook vrij om daarover te onderhandelen. In deze tijd liggen de huurders niet voor het oprapen dus wat let je om al dan niet gezamenlijk met de andere huurders de contractskosten ter discussie te stellen. Succes

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Astrid, bedankt. Je hebt gelijk dat het een onderhandelbaar iets is, de contractskosten, en het is een deel van een heel pakket waar we met de verhuurder overleg over hebben. Overigens is het niet zo dat het moeilijk is huurders te vinden voor een betaalbare bedrijfsruimte in Amsterdam. Dure kleine ruimtes zat, maar een flinke enigzins betaalbare ruimte is schaars.

groeten, Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.