Misschien dat iemand mij hier kan helpen met mijn vraag.
Ik ben aandeelhouder in een bedrijf (werkmaatschappij?) via een holding:
* Van de holding ben ik persoonlijk 100% aandeelhouder
* De holding is op zijn beurt voor 25% aandeelhouder in een werkmaatschappij.
* Verder heb ik 20 duizend euro prive geleend aan de holding
* de holding heeft vervolgens die 20 duizend euro als achtergestelde lening doorgeleend aan de werkmaatschappij.
Wat nu als die werkmaatschappij failliet verklaard wordt?
* Kan ik dan nog persoonlijk aansprakelijk gesteld worden? Let wel dat ik geen bestuurder van de werkmaatschappij ben. Ik ben een stille vennoot?
* Mijn 20 duizend euro aan achtergestelde lening, ben ik die helemaal kwijt? Of kan ik die nog op een bepaalde manier terugkrijgen. Ik las op dit forum iets van 'compensabel verlies'. Kan ik daar aanspraak op maken via die holding?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ystere
Ystere
Misschien dat iemand mij hier kan helpen met mijn vraag.
Ik ben aandeelhouder in een bedrijf (werkmaatschappij?) via een holding:
* Van de holding ben ik persoonlijk 100% aandeelhouder
* De holding is op zijn beurt voor 25% aandeelhouder in een werkmaatschappij.
* Verder heb ik 20 duizend euro prive geleend aan de holding
* de holding heeft vervolgens die 20 duizend euro als achtergestelde lening doorgeleend aan de werkmaatschappij.
Wat nu als die werkmaatschappij failliet verklaard wordt?
* Kan ik dan nog persoonlijk aansprakelijk gesteld worden? Let wel dat ik geen bestuurder van de werkmaatschappij ben. Ik ben een stille vennoot?
* Mijn 20 duizend euro aan achtergestelde lening, ben ik die helemaal kwijt? Of kan ik die nog op een bepaalde manier terugkrijgen. Ik las op dit forum iets van 'compensabel verlies'. Kan ik daar aanspraak op maken via die holding?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31478-compensabel-verlies-in-holding/Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag