• 0

IB 2010 en echtscheiding

Hallo,

 

Ik ben in 2010 gescheiden voor de wet en in 2011 vind de verdeling van de goederen gemeenschap plaats.

Echter ik ben in 2009 het huis tijdelijk uitgegaan tot in 2011 dan ga ik er weer wonen.

 

Nu heb ik de volgende vragen voor wat betreft de IB 2010:

 

- Ik weet dat je de rente 2 jaar mag aftrekken als je er tijdelijk niet meer woont. Mijn ex en ik waren in gemeenschap van goederen getrouwd echter ik betaal vanaf het moment dat ik de woning heb verlaten en zij er nog inwoont volledig alle hypotheekrente. Die termijn van 2 jaar, is dat 2 jaar nadat ik weg ben gegaan of 2 jaar nadat ik me in het GBA heb over laten overschrijven naar een ander adres? Hier zit in mijn geval namelijk verschil in!

 

- Hoe doe ik dat bij de aangifte:

Hypotheekrente: aftrekken als betaalde hypotheekrente bij eigen woning en voor hoeveel procent, ik denk 50% omdat we in gemeenschap van goederen getrouwd waren en dan vervolgens als 50% opgeven als betaalde alimentatie?

Eigen woning forfait: Moet ik bij woning box 1 iets opgeven aangezien ik er niet gewoond heb in 2010 en het hele forfait aftrekken als betaalde alimentatie??

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Linkspoot,

 

Ik kan geen link met ondernemen vinden? Mocht die er wel zijn, dan kun je dat via PM kenbaar maken en zal ik het topic weer openen.

 

Tot die tijd gaat dit topic op slot.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 329 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.