Hierbij een vraag waar ik via jullie hopelijk een antwoord op kan krijgen.
Situatie:
Mijn Holding (X) is 49% aandeelhouder in de werkmaatschappij (Y).
Ik heb zelf een arbeidsovereenkomst met de werkmaatschappij en niet met mijn holding.
Er worden dus geen facturen managementfee oid aan Y verzonden.
Kan ik nu naast het salaris dat ik ontvang van Y ook facturen vanuit X aan Y sturen.
Oa. omdat mijn vrouw bijv ook wel eens werkzaamheden verricht voor Y. (zonder arbeidsovereenkomst met X of Y)
Daarnaast werk ik 3 dagen in de week vanuit huis en gebruik daarvoor mijn privé computer / internet, printer, fax en telefoon,
drink mijn privé koffie, thee etc. Zaken die als ik op kantoor van Y zou werken compleet voor rekening Y zouden komen.
Nu betaal ik deze kosten vanuit privé.
Ik realiseer me nu dat ik bijv. het zakelijk deel van tel en internet wel door Y aan mij privé kan laten betalen als vergoeding binnen de arbeidsovereenkomst, maar we hebben het dan slechts over een klein gedeelte natuurlijk.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lacetti
Lacetti
Hallo Medeforummers,
Hierbij een vraag waar ik via jullie hopelijk een antwoord op kan krijgen.
Situatie:
Mijn Holding (X) is 49% aandeelhouder in de werkmaatschappij (Y).
Ik heb zelf een arbeidsovereenkomst met de werkmaatschappij en niet met mijn holding.
Er worden dus geen facturen managementfee oid aan Y verzonden.
Kan ik nu naast het salaris dat ik ontvang van Y ook facturen vanuit X aan Y sturen.
Oa. omdat mijn vrouw bijv ook wel eens werkzaamheden verricht voor Y. (zonder arbeidsovereenkomst met X of Y)
Daarnaast werk ik 3 dagen in de week vanuit huis en gebruik daarvoor mijn privé computer / internet, printer, fax en telefoon,
drink mijn privé koffie, thee etc. Zaken die als ik op kantoor van Y zou werken compleet voor rekening Y zouden komen.
Nu betaal ik deze kosten vanuit privé.
Ik realiseer me nu dat ik bijv. het zakelijk deel van tel en internet wel door Y aan mij privé kan laten betalen als vergoeding binnen de arbeidsovereenkomst, maar we hebben het dan slechts over een klein gedeelte natuurlijk.
Ik hoor / lees graag jullie reacties.
GRT
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31554-doorbelasten-kosten-holding-aan-werkmaatschappij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag