• 0

Doorbelasten kosten Holding aan werkmaatschappij

Hallo Medeforummers,

 

Hierbij een vraag waar ik via jullie hopelijk een antwoord op kan krijgen.

 

Situatie:

Mijn Holding (X) is 49% aandeelhouder in de werkmaatschappij (Y).

Ik heb zelf een arbeidsovereenkomst met de werkmaatschappij en niet met mijn holding.

Er worden dus geen facturen managementfee oid aan Y verzonden.

 

Kan ik nu naast het salaris dat ik ontvang van Y ook facturen vanuit X aan Y sturen.

Oa. omdat mijn vrouw bijv ook wel eens werkzaamheden verricht voor Y. (zonder arbeidsovereenkomst met X of Y)

Daarnaast werk ik 3 dagen in de week vanuit huis en gebruik daarvoor mijn privé computer / internet, printer, fax en telefoon,

drink mijn privé koffie, thee etc. Zaken die als ik op kantoor van Y zou werken compleet voor rekening Y zouden komen.

 

Nu betaal ik deze kosten vanuit privé.

Ik realiseer me nu dat ik bijv. het zakelijk deel van tel en internet wel door Y aan mij privé kan laten betalen als vergoeding binnen de arbeidsovereenkomst, maar we hebben het dan slechts over een klein gedeelte natuurlijk.

 

Ik hoor / lees graag jullie reacties.

 

 

GRT

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik nu naast het salaris dat ik ontvang van Y ook facturen vanuit X aan Y sturen.

Oa. omdat mijn vrouw bijv ook wel eens werkzaamheden verricht voor Y. (zonder arbeidsovereenkomst met X of Y)

 

Beste Lacetti,

 

Dit snap ik ff niet: De holding doet niets, factureert dus niet en nu wil je toch gaan factureren vanuit de holding omdat je vrouw voor de werkmij. werkzaamheden verricht. ???

Leg ff uit, plies.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Beste Lacetti,

 

Formeel heeft de holding geen andere relatie met de werkmaatschappij dan die van aandeelhouder lijkt het uit jouw verhaal.

Hierdoor wordt het lastig om zo maar allerlei kosten door te belasten naar een werkmaatschappij. Hiervoor moet namelijk een grondslag zijn (zakelijk handelen) en natuurlijk zullen de andere aandeelhouder(s) er ook niet altijd zomaar mee eens zijn.

 

De kosten die je noemt zou je kunnen zien als verstrekkingen. Als onderbouwd kan worden dat die zakelijke daadwerkelijk gemaakt worden door jou in privé dan denk ik meer aan kosten van telefoon, kilometervergoeding als je geen auto van de zaak hebt en gebruik van internetabonnement als je die voor de zaak nodig hebt dan kan Y jou een onbelaste kostenvergoeding geven.

 

Let op zaken die je als privé-persoon thuis geniet kunnen ze niet vergoeden hiermee bedoel eten en drinken en dat soort zaken.

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.