zit in de soft-commodity handel, waarin vele termijn contracten worden afgesloten.
we maken bijv. contracten voor leveringen gedurende enkele maanden en zetten de prijs vast.
Zo nu ook:
Ik heb een contract afgesloten op een HELE FIJNE inkoopprijs met mijn leverancier in USD.
Ik heb een contract afgesloten op een HELE FIJNE verkoopprijs met mijn klant in EURO.
(back2back)
Zoals jullie waarschijnlijk weten, is de koers eur/usd sterk in mijn voordeel toegenomen de laatste dagen.
En met het gezegde 'liever 1 in mijn hand dan 10 in de lucht', denk ik dat het HOOG tijd is mijn USD in te dekken.
Dit kan bij de bank zonder problemen, precies voor het USD bedrag dat ik de komende maanden nodig heb.
1 maar.... ik moet wel even 6% van het totaal in te dekken bedrag op mijn rekening hebben staan op het moment van indekken. En dat is het probleem, dat heb ik niet.
Dit is geen verzoek om geld, maar om jullie advies/ervaringen hiermee.
Wellicht zie ik als jonge ondernemer nét niet de manier hoe het mogelijk is.
U snapt, ik moet snel handelen voordat die dollar (misschien) weer aantrekt en ik een leuke koerswinst aan mijn neus voorbij zie gaan.
Advies/ervaringen (ook per persoonlijk bericht) zijn meer dan welkom.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
El Argentino
El Argentino
Goede morgen,
volgende situatie;
zit in de soft-commodity handel, waarin vele termijn contracten worden afgesloten.
we maken bijv. contracten voor leveringen gedurende enkele maanden en zetten de prijs vast.
Zo nu ook:
Ik heb een contract afgesloten op een HELE FIJNE inkoopprijs met mijn leverancier in USD.
Ik heb een contract afgesloten op een HELE FIJNE verkoopprijs met mijn klant in EURO.
(back2back)
Zoals jullie waarschijnlijk weten, is de koers eur/usd sterk in mijn voordeel toegenomen de laatste dagen.
En met het gezegde 'liever 1 in mijn hand dan 10 in de lucht', denk ik dat het HOOG tijd is mijn USD in te dekken.
Dit kan bij de bank zonder problemen, precies voor het USD bedrag dat ik de komende maanden nodig heb.
1 maar.... ik moet wel even 6% van het totaal in te dekken bedrag op mijn rekening hebben staan op het moment van indekken. En dat is het probleem, dat heb ik niet.
Dit is geen verzoek om geld, maar om jullie advies/ervaringen hiermee.
Wellicht zie ik als jonge ondernemer nét niet de manier hoe het mogelijk is.
U snapt, ik moet snel handelen voordat die dollar (misschien) weer aantrekt en ik een leuke koerswinst aan mijn neus voorbij zie gaan.
Advies/ervaringen (ook per persoonlijk bericht) zijn meer dan welkom.
Gr
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31579-eurusd-uitdaging-let-op-g%C3%A9%C3%A9n-probleem/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag