Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
NewContacts
Beste Lezer
Ik heb het voornemen om een Engelse bedrij die wintersportproducten levert te gaan vertegenwoordigen in de BeNeLux. Ik wil echter geen distributeur worden daar ik geen dead-stock wil en eerst wil zien of het gaat lopen voor ik er financieel geld insteek.
Mijn voorstel naar de UK toe is om als reseller op te treden, orders te noteren en betaling via mij te laten verlopen om daarna alles in 1 excelbestand en 1 betaling aan de UK over te maken. Eventueel kan ik de artikelen op mijn website (met koop/betaalmogelijkheid plaatsen) en zo order scoren. Verzending van de goederen is nog steeds vanuit de UK naar de klant in de BeNeLux.
Exclusiviteit is hierbij van belang en ik wil dat eerst voor 1 jaar aanzien.
De UK ziet het wel zitten maar wil geen exclusiviteit/contract aangaan mits ik een moq (nog te bepalen) afneem. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch exclusiviteit krijg zodat ik 'enigszins' zeker kan zijn van mijn inkomsten en niet de markt warm maak voor een product wat zij vervolgens zelf in de UK kunnen aanschaffen.
Is er een constructie mogelijk waardoor ik mijn aandeel zeker kan stellen en is er een voorbeeld van zo'n contract/overeenkomst?
Alvast mijn dank voor de aandacht en met groet,
Rick de Boer.
NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.