Ik ben op het moment bezig om met een investeerder een nieuw bedrijf op te zetten. Mijn investeerder verwerft 50% van de aandelen in dit bedrijf, maar wenst wel dat zijn deelneming anoniem blijft. (Dus niet zichtbaar in 't handelsregister)
Deelnemen met een van zijn bv's in de op te richten bv is geen optie.
Nu heb ik een beetje rond gekeken op internet en zie is zo snel 2 mogelijkheden
- Oprichten N.V.
- Oprichten Offshore voor deelneming in de onderneming.
Oprichten van de N.V. op dit moment de beste optie (minste rompslomp)
Heeft iemand hier ervaring mee en tips waar ik rekening mee moet houden? Of heeft iemand nog een andere optie die ik over het hoofd heb gezien?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WillemG
WillemG
Ik ben op het moment bezig om met een investeerder een nieuw bedrijf op te zetten. Mijn investeerder verwerft 50% van de aandelen in dit bedrijf, maar wenst wel dat zijn deelneming anoniem blijft. (Dus niet zichtbaar in 't handelsregister)
Deelnemen met een van zijn bv's in de op te richten bv is geen optie.
Nu heb ik een beetje rond gekeken op internet en zie is zo snel 2 mogelijkheden
- Oprichten N.V.
- Oprichten Offshore voor deelneming in de onderneming.
Oprichten van de N.V. op dit moment de beste optie (minste rompslomp)
Heeft iemand hier ervaring mee en tips waar ik rekening mee moet houden? Of heeft iemand nog een andere optie die ik over het hoofd heb gezien?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32097-anonieme-aandeelhouder-in-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag