Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kakafoon
LS,
Ik heb een tijdje zaken gedaan met een onderneming, deze onderneming is een tijd geleden failliet verklaart. ik heb een vordering op hen van rond de 30K.
Ik volg de faillisements verslagen nauwlettend en hieruit blijkt dat er geen geld is in de boedel om iedereen te betalen. er is ongeveer 3 Miljoen te kort.
Nu begint het erop te lijken dat de bestuurder persoonlijk aansprakelijk is. er word nu nog onderzoek naar gedaan maar ik denk dat het daarop uitdraait ( de bestuurder heeft bijv bijna 900,000 euro geleend van de werkmij met zijn holding om zijn partner uit te kopen, hiertegenover stonden geen zekerheden).
De bestuurder is nu nog niet failliet en mijn vraag is of het handig is om hem nu al persoonlijk aan te pakken, als het straks door de curator word aangepakt heb ik het idee dat er dus niks meer te halen valt (hij zal geen 3 miljoen op de bank hebben staan).
Mocht er een slagingspercentage zijn , dan ga ik uiteraard met een advocaten kantoor zitten om dit te plannen.
Heeft iemand zoiezo ervaring met dit soort zaken ?