Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pascalvr
Hoi,
Wellicht een beetje rare situatie maar ik heb niet al te lang geleden een VOF opgericht samen met een vennoot. Mijn andere vennoot heeft echter weinig aan de VOF gedaan en er ook verder geen geld ingestopt. De vennoot wil er inmiddels dan ook wel uit vanwege andere plannen voor de toekomst.
Ik heb een nieuwe potentiële vennoot gevonden. Mijn vraag is echter of ik op de 'balans' van vennoot 2 een schuld mag opnemen te grootte van het al door mij geïnvesteerde bedrag (zodat we gelijkwaardige partners worden). Vennoot 2 zal dus geen geld meenemen maar moeten werken om de schuld naar het vennootschap toe te vereffenen. Oftewel geen loon en geen winst uitkering totdat de schuld is weggewerkt.
Mijn vraag is of dit wel een juiste gang van zaken is. Mag diegene wel werken zonder loon of winst uitgekeerd te krijgen en is dit belastingtechnisch wel juist. Diegene krijgt immers geen geld uitgekeerd op welke manier dan ook totdat de schuld is verrekend.
Heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt?
Alvast bedankt voor de reacties.