Mijn werkgever vind dat het tijd wordt om een AED apparaat aan te schaffen en hiervoor een aantal werknemers op te leiden als BHV'er. Ik ben naarstig op zoek naar informatie over de verplichtingen vanuit een werkgever naar een werknemer toe.
Inmiddels weet ik dat de werkgever verplicht is om een calamiteitenplan op te stellen waarin beschreven staat waaruit de hulpverlening bestaat.
Ik ben op zoek naar informatie over:
- de vergoedingen aan een werknemer voor het hebben van deze verantwoordelijkheid
- eventuele aanpassingen in de arbeidscontracten van deze werknemers
- dienen er bepaalde verzekeringen afgesloten te worden ter bescherming van de werknemers?
Ik heb het 'Antwoord voor Bedrijven' van de Rijksoverheid gebeld en die konden mij ook niet echt inlichten.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen en willen helpen of adviseren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mdeenik
mdeenik
Beste forum bezoekers,
Mijn werkgever vind dat het tijd wordt om een AED apparaat aan te schaffen en hiervoor een aantal werknemers op te leiden als BHV'er. Ik ben naarstig op zoek naar informatie over de verplichtingen vanuit een werkgever naar een werknemer toe.
Inmiddels weet ik dat de werkgever verplicht is om een calamiteitenplan op te stellen waarin beschreven staat waaruit de hulpverlening bestaat.
Ik ben op zoek naar informatie over:
- de vergoedingen aan een werknemer voor het hebben van deze verantwoordelijkheid
- eventuele aanpassingen in de arbeidscontracten van deze werknemers
- dienen er bepaalde verzekeringen afgesloten te worden ter bescherming van de werknemers?
Ik heb het 'Antwoord voor Bedrijven' van de Rijksoverheid gebeld en die konden mij ook niet echt inlichten.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen en willen helpen of adviseren.
Alvast bedankt!
Hartelijke groeten,
Marianne
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32273-bhv-verplichtingen-werkgever-naar-werknemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag