Graag wil ik een vastgoedonderneming starten. De activiteiten zullen bestaan uit de volgende zaken:
- Aankopen van verhuurd OG (woningen)
o Behouden en blijven verhuren
o Verkoop na leegstand
- Aankopen van leeg OG (woningen), opknappen en doorverkopen en / of verhuren
Dit wil ik gaan financieren dmv:
- eigen geld
- familiegeld
- geld van derden (relaties, investereerders en geïnteresseerden)
- hypotheek
Nou is de vraag, hoe kan je dit het beste onderbrengen. Het zal in eerste instantie gaan om kleine bedragen (1, 2 panden), maar dit kan bij succes uiteraard uitgroeien. Wat is fiscaal aantrekkelijk om te doen? BV of privé? Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn handige bronnen/sites om te raadplegen?
Daarnaast lijkt een BV wel interessanter als je aan relaties etc. zo’n oplossing wil starten; zij zitten natuurlijk niet te wachten om een boel geld over te maken aan een particulier…
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stienus
stienus
Graag wil ik een vastgoedonderneming starten. De activiteiten zullen bestaan uit de volgende zaken:
- Aankopen van verhuurd OG (woningen)
o Behouden en blijven verhuren
o Verkoop na leegstand
- Aankopen van leeg OG (woningen), opknappen en doorverkopen en / of verhuren
Dit wil ik gaan financieren dmv:
- eigen geld
- familiegeld
- geld van derden (relaties, investereerders en geïnteresseerden)
- hypotheek
Nou is de vraag, hoe kan je dit het beste onderbrengen. Het zal in eerste instantie gaan om kleine bedragen (1, 2 panden), maar dit kan bij succes uiteraard uitgroeien. Wat is fiscaal aantrekkelijk om te doen? BV of privé? Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn handige bronnen/sites om te raadplegen?
Daarnaast lijkt een BV wel interessanter als je aan relaties etc. zo’n oplossing wil starten; zij zitten natuurlijk niet te wachten om een boel geld over te maken aan een particulier…
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32279-vastgoedonderneming-hoe-starten-en-in-welke-rechtsvorm/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag