Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MarcoKo
Goedenavond.
Een investeerder (tweetal) wil participeren in een nog op te zetten bedrijf van mij en een partner. Het bedrijf (ontwerp en ontwikkeling van een aantal eigen concepten) heeft een omzet potentie van minimaal 450.000 per jaar na het eerste jaar- hiernaast zitten nog een aantal andere projecten in ons portfolio- veel met een redelijk omzet potentie.
Zodat ik en mijn partner vlammend van start kunnen (Momenteel werk ik nog in dienstverband) willen ze een investering doen van 20.000 euro (waarvan 50 procent achterstallige lening) verspreid over 3 maanden voor een aandeel van 2x20 procent. Er wordt hiervoor een cooperatie opgestart waar ik en mijn partner facturen naar sturen, en gezamelijk 60 procent van de aandelen hebben.
De investeerders in kwestie zijn bijzondere- creatieve en naar mijn gevoel integere mensen, dus ik heb niet zozeer twijfels over hun bedoelingen hierin, zij helpen ons enorm met kennis en netwerk maar ik wil graag weten wat er in deze situatie gebruikelijk zou kunnen zijn. Ik twijfel namelijk over de hoogte van het aandeel (totaal 40 procent) tegen het relatief lage risico en het geinvesteerde bedrag.
Ook zou ik willen weten in hoeverre het gebruikelijk is om op deze manier te factureren.
Heel erg bedankt
Met vriendelijke groet,
Marco