Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemer_ict
Samen met 2 partners bezit ik een besloten vennootschap, actief in het gebied van ICT. Wij gaan binnen nu en 6 maanden deze activiteiten/klanten/handelsnaam etc. verkopen aan een derde partij. Nu vraag ik mij af wat hiervoor de beste manier is. Het is waarschijnlijk zo dat er niet 'in een keer' afgerekend gaat worden, maar dat wij over de komende 2-3 jaar nog af zullen moeten rekenen met de kopers.
Belangrijke informatie:
Omzet: ongeveer 60.000 euro/jaar
Klanten: ongeveer 25
Verkoopbedrag: zal rond de 20.000 euro totaal uitkomen.
Er zijn (veel) verrekenbare verliezen uit voorgaande jaren, ik heb begrepen dat dit belangrijk is om te weten bij een overname / verkoop van activiteiten.
Wat zou voor ons de beste optie zijn voor verkoop? Als ik te weinig informatie heb gegeven in mijn bericht, laat het dan gerust weten, zodat ik dit aan kan vullen zodat er een juiste conclusie getrokken kan worden. Hoe ik het voor mij zie zijn er een aantal opties:
1. BV in zijn geheel verkopen (aandelen verkopen), nieuwe VOF oprichten die de komende 2-3 jaar facturen kan versturen aan de kopers
2. Activiteiten verkopen, BV in stand houden. De BV kan de kopers de komende 2-3 jaar factureren. Groot nadeel hieraan is dat er elk jaar nog een jaarrekening gemaakt moet worden en dat de kosten hiervan significant zijn ten opzicht van het verkoopbedrag.
Ik zou commentaar op bovenstaande zeer waarderen, alvast bedankt!