• 0

Onderdeel worden van ander bedrijf hoe werkt dat en waar moet ik op letten?

Sinds een jaar heb ik een eigen productiebedrijf, om de vaart erin te houden kan ik onderdeel worden van een bestaand bedrijf. Zij worden dan zgn "distributeur"van mijn produkten waarbij hun schaalgrootte, het meeliften op hun klantenbestand en hun expertise zwaar meewegen (naast meeliften binnen hun logistieke traject). Ik word dan door hen ingehuurd om de sales te doen binnen 1 verkoopkanaal waarbij ik naast mijn eigen produkten ook hun produkten verkoop.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het erg lastig om alle consequenties te overzien, ik ben nu bezig met het voorstel en wil zoveel mogelijk scenario's in ogenschouw nemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst welkom op Higherlevel.nl!

 

Die andere organisatie, neemt die jouw bedrijf over? Of wat voor soort samenwerking wordt het precies?

Dank je, ik heb tot nu toe al erg veel gehad aan dit forum.

Het is geen overname van mijn bedrijf ,meer het bundelen van krachten, waarbij mijn kracht voornamelijk zit in de unieke propositie van mijn produkt en mijn retailkennis. Waarschijnlijk zal het een vorm worden van:

- Distributeurschap enerzijds: zij nemen mijn produkt op en verdienen daar een marge op

- Commissie anderzijds: Ik verkoop hun+ mijn produkt aan een bepaald verkoopkanaal en verdien een commissie over de omzet.

 

Waar ik echter voor wil waken is dat ik de controle over mijn eigen produkt kwijt raak.

Link naar reactie
  • 0

 

Er zit een tweezijdig karakter aan deze deal, want jij gaat hun product 'verkopen' naast dat van jezelf. Blijkbaar hebben ze vertrouwen in jouw contacten, marktkennis en verkoopvermogen.

 

Wie doet productie en wie geeft daar opdracht toe?

 

Zit er intellectueel eigendom in het product? Merk? Verpakking?

 

Is het uitontwikkeld?

 

Met wie worden leverovereenkomsten afgesloten?

 

Misschien is in deze case klantnabijheid wel belangrijker dan het hele fysieke traject. Als jij aan de basis staat (product en merk) en aan het end (klant) dan ben je redeijk in staat ketenregie te blijven voeren. In marketing is distributie het meest effectieve instrument om te groeien, gewoon ouderwetse fysieke distributie!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.