• 0

Rijst (graansoort) handelswaardig?

Beste forummerss,

 

Ik weet niet of jullie het al hebben opgemerkt... maar er schijnt dus een vrij groot tekort aan rijst te zijn in de wereld. Aangezien het niet hier (Europa) wordt verbouwd moet het geimporteerd worden. De zakenman in mij ziet dan weer een kans om er een slag uit te slaan.

 

Heb via alibaba (niet dat ik het via alibaba ga regelen) al een prijsindicatie van wat de super kernel basmati rijst ongeveer zou kosten en dat is 1,15 per kg tot Rotterdam. De groothandelprijzen zijn tussen 1,40 en 1.75 per kg en de retailprijzen zijn vrij hoog AH rijst 2,39 kg.

 

Basmati rijst - wordt verbouwd aan de voet van de Himalaya - is een dure, zeer aromatische, droogkokende langkorrel rijst met veel smaak. Basmati rijst wordt veel gebruikt in de Indiase keuken.

 

Zou het mogelijk zijn om dit bijvoorbeeld aan restaurants en supermarkts te verkopen als groothandel? Persoonlijk lijkt het mij een gesloten sector. Wat zijn jullie ideeen en suggesties?

 

mvg

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een stukje dat ik net las op de rtlnieuws website waarin ze de situatie in Amerika beschrijven:

 

Rantsoenering

Bij supermarkt Sam's Club, onderdeel van Wallmart, mogen klanten niet meer dan vier pakken rijst per keer meenemen. Rijst is momenteel zo schaars dat de prijs ervan in een maand tijd 26% is gestegen. Volgens experts probeert Wallmart, de grootste supermarktketen van de VS, met de rantsoenering zakelijke klanten als restaurants en cateraars te beschermen.

 

Export

Als consumenten onbeperkt rijst kopen, drijft dat de prijs nog meer op. Steeds meer rijstexporterende landen overwegen geen rijst meer uit te voeren. Rijst is voor meer dan de helft van de wereldbevolking een eerste levensbehoefte. Het tekort aan rijst zorgt in sommige landen voor sociale onrust.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je denkt dat straks de prijs van rijst de pan uit rijst, dan kan je beter een rekening openen bij Binck bank en lekker een trubo kopen.

 

Ik denk dat als je geld wilt verdienen aan rijst dat je bepaalde schaalvoordelen nodig hebt, en die heb jij, in tegenstelling tot Ahold, niet...

 

Je kan het proberen maar ik denk dat het niks oplevert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.