• 0

margereling bij opgeknapte meubels??

Ik heb me al suf gegoogled maar kan er niets over terug vinden.

 

Ik heb een webwinkel met oude spulletjes (brocante/antiek), wil wat meer meubeltjes gaan aanbieden. Soms zal ik hier zelf eerst de kwast overheen halen. Nou hoorde ik van iemand dat op het moment dat je een oud meubelstuk schildert, dit meubelstuk niet meer in de margeregeling/globalisatieregeling zou vallen omdat je er iets nieuws aan toevoegt???!! Het lijkt me zo vreemd, want het meubelstuk blijft gewoon oud/antiek, daar verandert niets aan. Verkoop de verf ook niet, gebruik het alleen om het meubel op te knappen. Iemand enig idee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je gaat een lik verf op antiek smeren? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij hoort antiek er oud uit te zien en niet pas geverfd?

 

Margeregeling is een grijs gebied. Als je een nieuw product maakt, val je daar niet onder. Verkoopklaar maken is echter wat anders, dat mag best. Ligt er dus een beetje aan wat je gaat doen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Is inderdaad niet bij alle meubels een sterk plan om ze te schilderen, maar is een grote markt voor oud grenen meubels die geschilderd zijn (ongeschilderd wil bijna niemand ze hebben) ;).

Een zwaar antiek kastje zou ik natuurlijk nooit schilderen, da's eeuwig zonde.

 

Maar goed, het meubelstuk blijft dus gewoon onder de margeregeling vallen. Het leek me al zo vreemd. Het wordt niet in eens nieuw ervan.

 

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.