Eind dit jaar verhuis ik naar een nieuwbouwwoning en wil ik mijn huidige woning verhuren aan mijn ouders. Is het mogelijk om een eenmanszaak op te richten en het huis te ettiketeren als ondernemingsvermogen? Klopt het dat:
1. de huurinkomsten in box1 worden belast?
2. alle kosten m.b.t. het huis kunnen worden afgetrokken?
3. je op het pand moet afschrijven?
4. de toekomstige waardestijging in box 1 valt
5. wat gebeurt er als in een jaar de huurinkomsten wegvallen (of heel laag zijn) en alleen kosten van het huis overblijven?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
leonfrl
leonfrl
Eind dit jaar verhuis ik naar een nieuwbouwwoning en wil ik mijn huidige woning verhuren aan mijn ouders. Is het mogelijk om een eenmanszaak op te richten en het huis te ettiketeren als ondernemingsvermogen? Klopt het dat:
1. de huurinkomsten in box1 worden belast?
2. alle kosten m.b.t. het huis kunnen worden afgetrokken?
3. je op het pand moet afschrijven?
4. de toekomstige waardestijging in box 1 valt
5. wat gebeurt er als in een jaar de huurinkomsten wegvallen (of heel laag zijn) en alleen kosten van het huis overblijven?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32436-tweede-woning-als-ondernemingsvermogen-bij-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag