Allereerst: ik ben werknemer bij een technostarter. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bij het in dienst treden werden mij opties op aandelen binnen belooft.
Deze opties heb ik inderdaad gekregen in de beginperiode van het bedrijf.
Ondertussen zijn er latere uitgiftes van opties geweest maar deze latere zijn in werkelijkheid certificaten van een stichting die de aandelen beheerd.
De eerste opties van de eerdere periode waren voor duurder dan de huidige certificaten, nu werd mij een tijd geleden aangeboden deze in te ruilen voor goedkopere certificaten. Hier ben niet op in gegaan.
Nu wil ik die originele opties uitoefenen en zo echte aandelen krijgen. Het bedrijf wil dit niet doen en zeggen dit te kunnen omdat ze de voorwaarden hebben aangepast. (Ze willen niet dat werknemers echte aandeelhouders worden).
Wie weet een goede adviseur / advocaat in de buurt van Amsterdam die me kan helpen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Techie
Techie
Allereerst: ik ben werknemer bij een technostarter. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bij het in dienst treden werden mij opties op aandelen binnen belooft.
Deze opties heb ik inderdaad gekregen in de beginperiode van het bedrijf.
Ondertussen zijn er latere uitgiftes van opties geweest maar deze latere zijn in werkelijkheid certificaten van een stichting die de aandelen beheerd.
De eerste opties van de eerdere periode waren voor duurder dan de huidige certificaten, nu werd mij een tijd geleden aangeboden deze in te ruilen voor goedkopere certificaten. Hier ben niet op in gegaan.
Nu wil ik die originele opties uitoefenen en zo echte aandelen krijgen. Het bedrijf wil dit niet doen en zeggen dit te kunnen omdat ze de voorwaarden hebben aangepast. (Ze willen niet dat werknemers echte aandeelhouders worden).
Wie weet een goede adviseur / advocaat in de buurt van Amsterdam die me kan helpen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3248-opties-worden-niet-ingeruild-voor-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag