• 0

Internetdomein betaald maar vergeven?

In April heb ik voor een nieuwe webshop een domein besteld en betaald bij de host PCextreme.

Nu 2 maand later probeer ik mijn website te uploaden, dit gaat zonder problemen.

Als ik nu echter de domeinnaam waarvoor ik betaald heb invoer, kom ik op een andere site terecht.

Na wat uitzoekwerk blijkt dat de domeinnaam onderhand is geregistreerd bij een ander bedrijf, terwijl ik hier in april m.i. een overeenkomst ben aangegaan met PCextreme. Er is in april direct betaald, hiervoor heb ik ook een bevestigingsmail ontvangen dat de bestelde domeinnaam is toegevoegd aan mijn controlepaneel.

 

Pcextreme zegt nu dat ik de domeinnaam had moeten activeren op hun website, omdat dit niet gebeurd is, heeft PCextreme de domeinnaam niet vastgelegd/geparkeerd bij SIDN ondanks het feit dat ik hiervoor betaald heb. Nergens wordt hierover gesproken op de website van de host.

 

Onderhand is de webshop dus gebouwd, is er een logo ontworpen en is er al een (klein) bedrag gestoken in promotiemateriaal. Al met al is er dus al behoorlijk wat tijd en geld in de site gestoken.

 

Het lijkt mij, dat zodra er voor een domeinnaam betaald is, er een overeenkomst is tussen klant en hostingbedrijf bestaat.

Heeft iemand ervaring met dergelijke zaken en sta ik juridisch in mijn recht?

 

 

Telefoon en computer reparatie https://thephonebar.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Alhoewel de provider hier m.i. niet zorvuldig heeft gehandeld vind ik dat de TS ook slordig is geweest.

Ook al ben je nog bezig met de webshop, dan moet je toch gelijk na aanschaf controleren of de aankoop

van je domein goed is geregeld, bijvoorbeeld door te controleren of er nu een soort

dummy pagina op je domein staat (Deze pagina is in gebruik bij een klant van pcextreme....),

of door de tenaamstelling te controleren. Zeker bij unieke zaken als een domeinnaam.

 

Vergelijk het maar met een internet aankoop van een winterjas. Als die vandaag binnenkomt

is het gewoon niet handig om die doos tot december ongeopend te laten staan en dan

pas te gaan klagen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.