Eind vorig jaar een stamrecht bv laten oprichten. Momenteel ontvang ik dividend waarop dividendbelasting wordt ingehouden. Alle uitkeringen blijven in de Bv (reserve of in stamrecht). Kan ik de dividendbelasting bij de vennootschapsaangifte voledig verrekenen met de verschuldigde vennootschapsbelasting? En wat als het saldo van de vennootschapsbelasting minus dividendbelasting negatief is?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Knoopam
Knoopam
Eind vorig jaar een stamrecht bv laten oprichten. Momenteel ontvang ik dividend waarop dividendbelasting wordt ingehouden. Alle uitkeringen blijven in de Bv (reserve of in stamrecht). Kan ik de dividendbelasting bij de vennootschapsaangifte voledig verrekenen met de verschuldigde vennootschapsbelasting? En wat als het saldo van de vennootschapsbelasting minus dividendbelasting negatief is?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32555-dividendbelasting-voor-stamrecht-bv-volledig-aftrekbaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag