• 0

Bankrekening voor Marokkaanse webshop t.b.v. creditcards: willen banken dit?

Hallo allen,

 

Momenteel ben ik bezig met het oprichten van een webshop in Marokko, maar zit met de volgende vraag. Er bestaat in Marokko gen psp voor het accepteren van internationale creditcards. Nu was ik van plan om dan maar een bankrek in bv nederland te nemem en via ogone betalingen te openen. Is dit handig? Kan ik naam van een marokkaanse bv een rekening openen? Hoe zit het met belastingen? Graag ik van jullie ideeen

 

Groeten

.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Credit card maatschappijen zijn vrij stug en strikt, omdat zij ook garant staan voor de winkels die hun kaarten accepteren. Als de klant niet tevreden zou zijn dan kan hij gemakkelijk via de credit card maatschappij zijn geld terug krijgen. Ik kan me daarom voorstellen dat ze liever geen zaken doen met buitenlandse bedrijven en dat je toch een Marokkaanse vestiging van de credit card maatschappij moet vinden. De beste plek om die vraag te stellen of dit mogelijk is bij de Nederlandse credit card maatschappij denk ik :)

 

Hoe het zit met belastingen dat hangt er vanaf waar jouw bedrijf precies gevestigd is en of de goederen ook vanuit het buitenland komen. Anderen op dit forum kunnen daar vast meer over vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Kun je niet gewoon een bankrekening openen bij Wafabank. Deze hebben namelijk telebankieren al een tijdje ingevoerd!!

 

Ps, bijgaand een webshop in Marokko die wel EEN betalingsysteem heeft. Welke systeem zij hanteren weet ik niet. Misschien handig om een account aan te maken en een bestelling te plaatsen om te kijken welke zij hanteren.

 

 

www.mapara.ma

http://www.mapara.ma/mag/fr/page-324988.htm (livraison/pyement)

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je antwoord. Ik zal inderdaad de creditcard maatschappijen moeten vragen. Echter, als ik zalen ga doen met een ogone bijv. dan heb ik geen contact met een creditcard maatschappij. Daarnaast is het toch raar als ze kortzichtig zijn in de

huidige ecommerce wereld. Ik kan namelijk met mijn creditcard ook iets bestellen uit korea.

 

De producten zullen alleen in marokko en afrika verkocht worden. Import zal vanuit de EU plaatsvinden.De vraag is ook welke bank een rekening wil openen voor een Marokkaanse Bv. Is zo'n bank trouwens dan ook verplicht om de geldstromen van zo'n rerekening aan de belastingdienst door te geven? Ondanks dat het een buitenlandse bedrijf betreft?

.

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat inderdaad zoiets als betalen via internet. Dat wordt mogelijk gemaakt door een (semi)-overheidsinstantie welke het mogelijk maakt om met creditcards te betalen met marokkaanse bankpassen. Dit is echter niet geldig voor internationale cards. Bovendien zijn ze zo bureaucratisch en relatief duur. Wellicht voor de lange termijn maar nu wil ik een korte termijnoplossing.

.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.